Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 29. september 2012

mine tre hunder!

Det gikk opp for meg nå at jeg har tre(!!) historier å fortelle.

Henrik , min tricolor cavalier, og jeg møttes på den tradisjonelle måten i 2001. Vile ha hund, kontaktet valpeformidler, fikk et navn med valper  akkurat nå ( klar til levering rundt st hans) Husker massa valper, i ulik alder, og en hvit mikke mus forma flekk på rumpa hans som forsvant før han var ett år..
Verdens skjønneste, og min aller besteste bestevenn..Det var oss mot resten av verden..Følelesen av å holde dette lille livet, som skulle gi meg så mye, allerede her ante det meg at det ikke var så fantastisk å ha hund som jeg hadde drømt om.. det ville bli bedre!!
Henrik ble 9 år.

og når han døde en kald morgen i januar var jeg helt knust.. Ikke valp før til sommeren, der var jeg klar... En valp fortjener minst 6 uker ferie..
Men mot konspirasjoner kjemper selv jeg forgjeves. Mack, Blendheim cavalier var 5 måneder da vi møttes.Venninna mi hadde cavalier fra samme oppdrett, og jeg hadde hilst på denne oppdretteren flere ganger. Drømmeoppdretter... alltid interessert i å høre om hunden din, og blir venninne som bonus!
Planen for Mack var at våre to cavalierer skulle henge litt med Mack og lære ham litt om livet..Litt helgapass og tur, og ja.. det hele.. For han hadde ikke noe hjem ennå.
Og plutselig var jeg uten hund..og Mack ble øyeblikkelig sendt på helgebesøk til min venninne,og jeg måtte bare hjelpe til altså....Bare jeg ble overrasket da kontrakta ble inngått februar det året..Bak  ryggen på meg ble det klasket high five!...

min tredje historie begynner i sommer faktisk. Syrran hadde Kineservalpekull, og det var ikke noe nytt. Å henge med dem er morsomt, men  en glemmer dem i bilen hjem..
Helt til jeg så inn i øynene til lille Tardis, med ett øye av hver farge... blått og svart..Jepp, plutselig skulle ejg også ha kineser gitt...

Så, her ligger han og knasker tyggebein på fanget mitt..Har aldri hatt to hunder før, og ikke valp på 11 år, så dette blir spennende...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar