Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 24. januar 2013

Min freestylehistorie1 - å bli budt opp fra fire bein

Befinner meg nå i en sånn prosess at jeg har mange ideer, men må bare gjøre meg ferdig og utvikle de programprosjektene jeg har nå.... Så får vi se..

Har stor tro på oss i mars i allefall, ingen kjære mor da.....

Men hvordan begynte det hele?
Jo, i 2005 eller så. Husker dessverre ikke helt nøyaktig.
Vi hadde jo selvsagt sette denne
http://www.youtube.com/watch?v=HqbVbPvlDoM
"Den golden retrivern som danser til Grease" - Hundansens svar på to tomater over veien vitsen!!

Deltok på kurs med Hund i Fokus, og en trening under åpen himmel i Frognerparken en fin sommerdag.
Og så var en i gang. Triksing hadde vi holdt på med siden Henrik var valp.Han fikk knapt et måltid gratis det første året...Så dette likte vi.. dette ga mersmak, det lille ekstra som ikke fantes i lydighet

Henrik stilte da  som rekrutt i en ridehall i Ski,i desember, må ha vært i 2005 eller 2006.
Jeg kjente i grunnen ingen der. Litt fortapt følelse når jeg tenker etter.. Husker ikke hvem som var der, av de som nå er kjente.
Det finnes ikke noe opptak av det, heldigvis. Det fungerte heller ikke sånn veldig bra.
Ingen tanke bak, en del improvisasjon. Ikke mye støtte i tekst eller taktskifte her nei.. Mange kommandoer det ikke ble noe av,mye snusing, ja i det hele tatt.

Men vi var i gang, med rød topp...Alle andre hadde nisseluer..
Sangen: Gina G just a little bit
http://www.youtube.com/watch?v=yOqtDtUEpVM

Den gang da.... kommer  selvsagt ikke til å ta den opp igjen.. Bygones

Så bytta vi sjanger, og deltok i oktober 2007. Utendørs, ved vethøyskolen. Kaldt, men varm av nerver var man.
Henrik var som å slå på en bryter.... Han gikk nærmere 4 minutter, uten godbit...Ante ikke hvor lang sangen var en gang jeg.. Flaut, for det må man jo.Viser at jeg var skikkelig noob, og dårlig forberedt sånn..
Ikke visste jeg at jeg fikk trekk for å holde på  for lenge, men jeg ga egentlig blanke når jeg fikk vite det. Snusehunden min som ikke var kontaktbar, han var sååå påååå!!
Mye impro her også, men nå hadde jeg litt flere tanker bak.hadde faste holdepunkter, og en begynnelse og en start.Mye stå, ligg, og meg til å gå rundt. Finnes ikke film av det, men en svæææært happy meg, og Henrik på et bilde.. Nå var vi jo i gang....
Stoltere kunne ingen være...

http://www.youtube.com/watch?v=7_sPqL60az8
Sangen var Lisa Lynne, Circle of joy. Flytende keltisk godsak..
Vi tråkka jo skikkelig i baret med alle nybegynnerfeilene, men jeg var så lykkelig som noen kunne være..

Hva jeg gjorde mellom disse to konkene , den forrige og den neste husker jeg faktisk ikke.. Masse kurs i allefall.  deltok jeg på noe??? Kommer ikke på  det per nå.

Juni 2009 hadde jeg planene klare, og en god magefølelse...
Det var året da "alle" stilte i konk med Rybakk.
Jeg skulle vaske , jeg.. Kostyme og det hele.
http://www.youtube.com/watch?v=fXrk5rcuulw
Javisst har Marianne Aas tatt denne til nye høyder far and beyond hva vi kan drømme om ,men så lykkelig som jeg var den dagen der...Ikke mulig å beskrive!
Det var hundeøyeblikk det....
The boy does nothing. Alesha Dixon, det var sangen til den gangen vi vant!
Tenk, vi vant....

Jeg ble mer og mer tukla inn i miljøet, musikkansvarlig, ringsekretær og så speaker etterhvert..   Jeg satser  jopå å bestå dommereksamen i februar...
Mannen ble fast fotograf.

Fikk vært med på hundemessa på Exporama også, med Duffy og Mercy som musikkvalg .Oppvisning, i november må det ha vært, eller kanskje oktober.
En ting var jeg sikker på da jeg gikk inn på banen med Henrikken min.. Han kom aldri til å miste kontakten med meg der ute
Og det gjør han heller ikke, velsigne han..
http://www.youtube.com/watch?v=NZ9ExD-6iDQ
http://www.youtube.com/watch?v=o6B0epm_sWY


Vi var i gang med å planlegge True Blood nummeret vårt da den vonde datoen kom...
11 januar 2010....Da jeg mistet Henriksen min...

Så er vi over på Macks historie...
Han var allerede som 5 måneder gammel valp, da han kom til meg, dømt til å tråkke rockefoten.
Vi var på kurs i mai, han kom til meg i februar, og vi hadde  snart sangen klar...Jaaaadaaa , skulle bli piece of cake, nå hadde jeg jo ung frisk hund som var så lovende, et valpegeni....
"I only wanna be with you.." Det passet jo så bra, slik han fotfulgte meg...

Joda, mulig det stemte da han akkurat var kommet, men utfordringen på denne karen er at det er så mye annet her i verden, la oss stikke og følge instinkt og impuls...
http://www.youtube.com/watch?v=osVaF4t-zFc
Finnes ikke noe opptak fra konk.. som overlevde sensuren.. men for å si det så... Han ble ikke akkurat. Ved min side...

18 september 2011 vant vi rekruttklassen i Askim.Jeg kan ikke smile mer sarkastisk enn dette.. Det var to deltagende, vi fikk til en eneste lusen snurr, det gjorde ikke den andre ekvipasjen. En snurr, det var det hele.Og så skal en reise hjem med karaffel!!
Finnes ikke rettferdighet,, Her hadde vi jobba  som jernet tidligere, og fått til noe.. og så får vi ikke til mer enn en snurr... og dett var dett.. vi vinner.. uff.I grunnen litt pinlig..

http://www.youtube.com/watch?v=DwZB0DzGtPU
Moss 2011, her improviserer vi. Han liker rekvisitter, så da ble det jo noe...Dr Who tema, rett og slett. Uten noen grunn sånn egentlig. Hadde krakken i bilen, i tilfelle vi skulle melde oss på..Jeg slipper ikke akkurat båndet med tillitt, og optimisme, nei..

Skam på den som gir seg, skal en holde på oppmerksomheten så får en stå på..
Vi går litt lydighetstrening og øver inn posisjoner denne vinteren.
Og på treningskonk  i Moss så viser småtassen takter..
Vet ikke om jeg kommer til å utvikle dette nummeret videre..Kanskje, kanskje ikke.
Hadde kostyme klart, og masse ideer om videre koreografi, men vi får se..HW er litt for kjedelig akkurat nå for meg, det er så pirkearbeid. En skal være så utrolig nøyaktig
.Men, her løsner det i alle fall, og han lærer seg fokus..Det er håp for ham! Jeg surrer verre i hvor jeg er i musikken til tider, blir ikke stø sjøl heller liksom...Man får ta det som trening.
http://www.youtube.com/watch?v=iUeCKlibw3E
Love Chant, Whitch Which
http://www.youtube.com/watch?v=WK8ED7HgnDk
Som en ser er det mye å jobbe med her... hans posisjoner, hvordan han skal komme i posisjon, og være nærmere enn det han er... Men himmel og hav, han henger jo med, "lille stikke"....

Så, hva nå?
Jo, vi skal som sagt utpå i mars, ikke noe tull og nødløsning med rekrutt og bånd og utfeiging..Har tatt noen i handa på det!
Og nå har jeg troa. Han måtte bli 3,5 år, men noen gutter må bare lande litt i topplokket..
Hva jeg jobber med nå skal jeg ikke røpe for mye, annet enn at det blir en hyllest til Henrik over det..

Framtidige prosjekter?
Selvsagt skal kinesen med, og sangen hans er klar...Når vet jeg ikke, han er gammel nok til juni, men det er nok litt for tidlig..Vi får se.. Vet at, men ikke når.

Mack venter det nye ting etterhvert, som sagt vet jeg ikke om jeg er helt ferdig med Chanten ennå.Og heller ikke hvor lang tid jeg bruker  på å bli ferdig med det jeg syssler med til stevne i mars.

Enhver tone av musikk jeg hører blir vurdert... freestyle eller ikke?
Jeg har lyst til å bruke noe balkansk, jeg har lyst til å lage en hyllest til Sandra Cretu, bare så dust at sangene hennes ikke har noe vettug tekst å bruke.
Jeg har et par sanger jeg har fått litt sansen for, men aaaaner ikke hvordan jeg skal knekke koden på dem, om de duger, om jeg har noe å jobbe med..Og de er såååå ikke meg.. jive og norsk hiphop liksom..

Vi får se, først denne og så får vi få chanten ut av systemet..



Neste øvelse for Mack blir baklengs slalom..Tok Henrik nærmere to år å lære seg den.... greit å begynne da.


2 kommentarer:

  1. Så utrolig morsomt å lese, og ikke minst se på filmene. Flink du, Eirin! Kanskje jeg skulle begynne å tenke på en sang. Syns det er så vanskelig!
    Gleder meg til å se dere videre :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Aina....
    ja.. det å finne sang, er jo så forbasket konplisert..

    SvarSlett