Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 13. mars 2014

En lykkens dag!!

Bare le av meg, dere.. Ert meg og vær råvittige..

" Du vet det er meldt snø, Eirin??"

Ja, det kan så være, men det er kjørevær så lenge veiene er tørre og fri for kald nedbør.
Jeg har erfart at ikke alle marsdager er kjøredager..Jeg vet det...

Men de blenkjardagene kommer på rad og rekke, og det er kjørevær NÅ..
Så, hente sykkelen dag.. i dag..... Herlig...

Hva annet er det å vente på ved våren?  Sykkelsesongen------ topper alt
Ringe forhandler, komme seg ned til Skedsmokorset, med hjelmen på armen( litt småstøvete), og få henne trillet ut..
Nå er skiltet festet også..

Ja, jeg kaller henne en hun.. Har alltid sett på Fela som en hun.. En hvit  amazone, med arbeidslyst og virketrang. Og samarbeidsvillig...Ikke minst det..

Alt er i scenesatt for denne happeningen
Skarp vårluft, skjerf og stilongs.. og et reelt  behov for bøff...Jeg har "bunaden" på..
(Hårstrikken måtte ut. Au!)

Få instrukser for neste sjekk, høre alt de har traktert henne med av vask og oljing mens jeg har ventet i frostrøyk og snøfonner...  Hun er ikke tørst, så stopp for å fylle ikke nødvendig..

Så, taka laust, klyve  på, vingle littegrann, skli litt på grusen, motorikken er litt rusten etter vinteren.
Avpasse farten, kjenne på bremsen, føle de fulle femti.. La pulsen senke seg,.. bare å ete mil, la det ta den tiden det tar... Holde seg til høyre, ikke så langt inn  i veibanen som når en kjører volvo'n

Liten skjerpings , konvertere hjernen fra bil til tohjuling,la tanker og vanen ta over..

Vende i retning hjem. Minnet kommer tilbake i kroppen, vibrasjonene i motoren, lukta av hjelm bak visiret. Litt sånn olje og mekking. Maskulint i grunn. Får meg framover..

Motstand i bakkene, ned i førti.. Opp igjen på toppen..

Brune jorder, ingen snø i veikanten.. Mild verking i ryggen, det går over om noen turer,
Svinge inn i boligfeltet, roe ned farten grunnet små naboer og grus, og så pent parkere utenfor. boden. Vri om tenningen. Brå stillhet...Hjemme..
Vippe nøkkelen ned i lomma.

Nå som jeg har ny vind og vannfast regnbukse, så takler jeg det meste...Frihet i fantastiske femti, årsavgift på 400 kroner, parkerer hvor jeg vil.. All mine.. Jeg takler litt snø..

La sesongen 2014 begynne...!!

Sola og jeg konkurrerte om å smelte rimet på bilen i dag morges. Sola må gjerne tjuvstarte for min del...Den gjorde en bedre og raskere jobb enn meg  på sin side av kjerra...Sola vinner -alltid. Heldigvis


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar