Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 17. mars 2014

hva er det med oss jenter og kategorisering...

Hvorfor er det så stas??
Gutta er jo ikke sånn...


Vi elsker å bli satt i bås, kategorisert og å finne seg selv av en som har peiling.. Mer eller mindre uhøytidelig..

Horoskoper leses høyt, for det venter felles skjebne i et gitt tidsrom, det være seg i dag eller for hele året. Så lenge en har bursta' i samme 30 dagers periode..

og hvem passet en sammen med... jeg støvsugde omgivelsene etter steinbukkene eller tyren   i mitt liv..
Sveipte innom et par fisker , noe mer vått og en vær... før jeg endte opp med en lykkelig kjedelig kombo.. en medjomfru..

( dessuten er han kanin, og da passer han fint med min okse...)

Det begynte med tester i jenteblader : er du en god venn, hvor ærlig er du, er du innadvendt eller utadvendt..
Mange minner har man fra speidertur, et par med kniv i eget kjøtt etter spikking, men Starlet-testing i teltet eller gapahuken  med lommelykt, det hørte med..
" Ta på meg, nå er det min tur"
Alternativ a, b, eller c??
og en lot som en hørte spørsmålene for første gang.. Hele teltet rundt, i åndeløs spenning..

Og alle var vi en god venn, ærlige som gull og vendt enten på den ene eller den andre måten..
Nå kan hvem som helst lage tester og legge ut på nettet.. og selvsagt  dele på facebook..Ditt indre totemdyr, hvem er du i Dagsrevyen, hvor hører du hjemme på juletreet, og til med hva er fargen på sjelen din..

Tenk det.. sjelen skal ha en farge..
og det utifra når på døgnet du jobber best, eller hvilket av de fire bildene du ser du liker best..og om du liker salat eller junkfood..Så kan du vite nettopp det...

Helt uhøytidelig..
Jepp, helt deg liksom..

Og det stopper jo ikke der..Når personligheten er plassert så gjenstår det  å se på det som møter en i speilet.
Ansiktsform.. oval eller hjerte?
Teint i huden... tenk, jeg er nummer tre på et gitt kosmetikkmerke som selges via heimemarknadar..
de andre var 2 ere.. og 5'ere...
Så deilig  det var å bli sett liksom.. En klatt, fra en ekspert sin utvalgte tube.. og vips.. så peeeen jeg ble.. Så fin hadde jeg ikke blitt med en 6.. for det var feil match liksom..

Hvor ble det av årstidsfargeanalysen fra 80 tallet?Borte vekk?
 Var man høst eller vår? Vinterpastelldame kanskje?
Å ja, en visste jo ikke hvem en var før en hadde hatt en konsultasjon på det..( Ingen var nå i grunnen i kategorien "neon")

Personlig shopper har jeg aldri prøvd, men antar det har sin effekt..Å finne klær som bare gjør en..
( Ikke så lett å skulle kle opp meg, har diverse meninger om det meste....)

Men la oss gå videre..
Fra moro og fjas og litt velvære til helse.
Det er lenge siden vektnedgang hadde med tradisjon og kaloritelling å gjøre..
Det er blodtype dietter, få tilpasset din personlige kur.
Det er chakra, og energier og jeg vet ikke hva..
Det er i grunnen ikke grenser for hva som kan fiskes frem fra skjulte rom...

Hvorfor holder vi på sånn??
Det er jo i grunnen mest underholdning og fjas..

Tror det er en jente-greie nettopp fordi det har med tilhørighet å gjøre, og selve konsultasjonen enten det dreier seg om tulle-tester, hvor godt en kler svart eller hva det nå er, handler om å bli sett, og å bli forvandlet ved å være litt interessant.Gå gjennom prosessen  fra ynkelig og håpløs til katarsis og svaneham...

 ...og identitet i forhold til flokken rett og slett...

Gutta sysler med andre ting.. Hva gjør de for å finne sæ sjæl??
Løkke og fotball??
Eller en ps8??
pamp me, and find me!!See me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar