Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 18. juli 2014

Navnlista er klar..... ( til 2073)

En er heldig når en har hund. Når det gjelder antall  sammenlignet  med barn.
For en kan ha så mange fler hunder gjennom et liv enn unger. Og så er det noe som heter barnevern.
Og at en kan bli mobba for rart navn og sånn.

Ikke minst, så er det få slektninger av den eldre garde som forventer å bli oppkalt..
Så, med hunder er det muligheter.

For all del.. To er mer enn nok. Om gangen
Ser ikke bortifra at jeg kommer til å tenke en og en hund av gangen i fremtiden. Særlig nå som jeg har denne kinesiske krutt-tønna som krever litt ekstra.
Men, vi får se..

Uansett, og nå snakker jeg langt inn i alderdommen så har jeg planen klar for mange gode hundenavn.
Og hvis oppdretterne ikke liker det, så får jeg finne andre oppdrettere.
Og jeg har lange bein, i flertall, så jeg skal nok få inka dem så lenge det ikke skrukker for mye, og nåla ikke glipper. Og tatovøren min har helsa

 Rase er ikke bestemt, jeg er fleksibel sånn sett, men kan vanskelig se meg bytte radikalt..
Kan jo hende jeg bytter mening  om navn også..  Hunden jeg skulle ha etter Henrik skulle jo hete Lauritz.
Entering Mack....Han kunne jo døpes om, men for meg ble det gæli. For dette var en Mack.

Men, dette har jeg nå tenkt så langt  i allefall..

Sølja
 Ja, bare dette viser hvor løst dette er tenkt.
For jeg har ingen planer om tispe i det hele tatt. Men, om piraten min skulle dukke opp, og det er tispe.. og det  e r henne jeg skal ha, så må jo navnet bli Sølja.
Passer fint til en lys kineserjente også det, altså.. for all del..
Tradisjonsrikt, pent, og vakkert. Og lint
Uten at det blir fjollete..
www.norskflid.no


Sølve
Om piraten er hann, og det er han jeg må ha så må det bli Sølve.

Bergljot
Om Sølja ikke passer, og det er henne jeg skal ha, og det er en pirat....

Grålle
Her tenker jeg kineserhanne, med mye hvitt/ grått i.  Grålle er dialektord for gråspurv fra Fredrikstad.
Morfar var veldig opptatt av at disse små ikke skulle sulte, han omtrent rev pannekakene av tallerknene våre, der vi satt og spiste, Syrran og jeg.
Mormor protesterte, dette var jo  "til jentene"
Men morfar tagg og ba : Jammen Grållen da!! Grållen må jo også ha"
En hyllest til en av verdens snilleste besteforeldre par.. ( for mormor stekte litt ekstra, hun. Alltid. Så grållen også skulle få noe godt på brettet)

snl.no



Gordon
Gubben er så fornøyd med at han har skotsk blod i seg.
Ikke mye, mer utvanna enn dispensercola som står over natta,men nok til at han brisker seg..  At familien har en egen hval kalt opp etter seg synes jeg er mer artig, men det er liksom ikke noe tema.
Dessuten kan jeg ikke kalle opp en hund etter mellometternavnet vårt.
Men klanen?
Bonus er jo at jeg da kan lete etter blått/grønt utstyr til lille cavalier Gordon ( For tross alt : stuart kongene er jo skotter)
highlandline.com


Gubbete mannsnavn
Nok å ta av : Erling, Einar, Gudbrand, Kolbjørn. Her kan det ligge uante muligheter.
Har allerede møtt dachsen Birger, schnauseren Vigdis og cairnterrieren Evelyn.
Skattkammer, både for kines, cavalier, eller annet som måtte dukke opp
Kjartan, Njål... jadda..


Spennende å tenke litt på da..
( og om noen skulle stjele ideene så velbekomme, jeg fant dem på)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar