Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 8. desember 2014

Si noe stygt til meg, snurr meg rundt og tupp meg i baken...

... og jeg faller i krampegråt uten å vite hvor jeg dreier hen...
Neida, ikke helt sånn, men det er litt... utmattende på denne tiden.

Jeg skylder på jobben. Ja, det er bare sånn, blir bare mest forundret over at jeg lar meg overraske hver gang. hvert forbaskade år
Har bare ikke noe valg. Det skal vurderes, det skal settes karakter og det skal dokumenteres.

Og med avgangs elever så blir det litt ekstra alvor over det.
Derfor føler jeg at jeg ikke har hatt normalarbeidstid siden høstferien. Tjohei, så var det konferansetimer, med flere timer på å skrive tilbakemeldinger, og flere kvelder med foreldre og elever, for å snakke om fremtiden

Ja, det må gjøres, og jeg har ikke noe mot det.. det er bare.. så mye.

Så begynte bunkene å komme igjen. Skrivedager, og småoppgaver, som ikke er så små når de kommer i bunker på flere klasser.
Spennende , og morsomt, og kjempegøy å se utviklingen,
Så, jeg har ikke noe i mot å gjøre det, det bare... blir så mye...

Og nå er det tentamenstid.

og livet.. og jula..
For det skjer jo saker. Ikke forutsett..... Og jeg har ikke noe overskudd å ta det ut på. Kontoen er tom.. Rød energi på kontoen . Og rød energi er sinna destruktiv energi.

Jeg er bare så ømskinna som en usmurt brite etter en dag ved Rivieraen.
Jeg er lei , sliten, og like intolerant om et klanmedlem på  Black Friday..


Jeg dytter alt ubehagelig og ugjort unna, inn i skapet merket med SENERE.
Det er bare det at det skapet begynner å bule ut i treverket... Som bare en tegneserieskap kan.


Jeg stenger virkelig hele verden inne i det skapet akkurat nå, sånn kjennes det i allefall

Julepludring  på facebook og i pausene?   VEKK! DRITER JEG I!
Andres problemer? VIK FRA MEG!
Andres liv og nyheter og oppdateringer? RAKERMEKKE!
Gode forslag fra kollegaer til timene ? HVEEEEEEESSSS
Hybelkaniner? JOIN THE CLUB OF MISERY ELLER GÅ OG LEK MED STØVSUGEREN
Burde du spise det der? HAKKE DU NOE MED! STIKK! ELLER JEG BITER!
Bøker, filmer, håndarbeid .. JEG S A SENERE! I ET ANNET LIV! INN I SKAPET MED DEG!

Det er jul snart? Gaver og sånn? HAKKETINÅ
Du har ikke noe stort restelager i år, du husker det?  JAAAADAAA! INGEN VIL HA DET JEG LAGER ALIKEVEL. DE VIL BARE HA KARAKTERENE MINE . PELLDEGVEKK!


Og så da.. har man meldt på kjære Mack på stevne i helga. Sjakktrekk du...
Jammen godt jeg har jobbet med dette programmet en stund..
Så da må en jo terpe, og dytte de nervene inn i et eget skap, bare for seg selv, men det tyter jo jaggu  ut der også... og skramler og bråker. Poltergeist

Og en må ha en plan B, i tilfelle han ikke holder tempoet jeg ser her hjemme på trening.
En B.1 for om han er kjapp og på, og da må jeg ikke sulle meg bort og nøle, og en B.2 om  han er treg og snusen..

Jada, vi skal ha det MORO på banen, og jeg skal ikke bli sint, eller kjefte, og jeg skal ikke gå i kjellern, ta det som en trening.
Men det hadde jo vært gøy å få dette til denne gangen
Være seg karma, flaks eller godt arbeid , det som måtte være utslagsgivende..
Hadde det bare ikke vært nå... hvor jeg ikke tåler noe som helst.. Hvor jeg bare...

Så jeg tenker : etter den 14, da blir det saker... Da kan jeg få tatt unna det siste av oppgaver..
jaaada... På 4 dager??????


Hjelp!!

Ja, jeg vet det går over. Lover å smile og være handtam, men du får meg ikke tilbake blant menneskene før stevnet og disse bunkene er historie.
Og juleferien?
Farken så fortjent. Og det gjelder alle som må stappe nisser og blinkande marakkels et sted peppern gror, til de får hue over fonna igjen!
Om julestrømpa passer, træ den på, folkens!!

Så, til bunkene--





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar