Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 9. januar 2016

det er nå jeg skjønner at jeg ikke er noe særlig til forfatter..

For dette klarer jeg aldri i verden å gjenskape, selv om jeg ser for meg innbyggerne, husene, klærne og naturen rundt..

Vi  ( meg og N)satt på toget til Stavanger med Musli, Mack og Tardis, da vi reiste gjennom en portal til en parallell verden og et helt eget lite samfunn... Enn om jeg kunne gjendikte alt vi opplevde der du.....
- Rett og slett en liten småbygd ved en fjord, og høye fjell med spir og kroner med melis på.. Typisk vestlandet i grunnen
- Hus fra 50 tallet og eldre, vi ble eksperter på utsiden ( det hendte de fikk folk innom fra portalen) , og fikk bo i et nydelig rødt hus med en kjempestor eplehage.
- Ingen hunder fikk gå i bånd, så våre koste seg stort...
- Det var i grunnen ingen vanlige folk i bygda, men mye rart.. Tusser, hekser, vampyrer ( de hang mest i sentrum, rundt kiosken)
- Vi løste mange floker, og var generelt gode samfunnsborgere...
- Byen hadde ikke biler, bare sykler og hest
- Det fantes også flyndredroner, som svevde over oss som fugler.
- En gang byttet jeg kropp med en mann for en dag... selsom opplevelse, men ikke helt uvanlig..
- I grålysningen dirret bakken, og om en så opp mot en av fjelltoppene kunne en se kjempene komme ned på vei til berghulene sine. De hadde røde hetter... Det samme ved solnedgang.
- det fantes også troll i byen, men de så mest ut som hårete bamsete menn og var gode på kroppsarbeid..
- Det var tungt å ta farvel, og jeg ombestemte meg i siste liten da vi stod på stasjonen, men da jeg tok i dørhåndtaket på stasjonen , så gikk den i læs fordi ordføreren ( en dverg) stengte den fra innsiden.. Så jeg kunne aldri vende tilbake..
- Vi satte oss på toget, og endte opp på Stavanger stasjon, hvor vi ble hentet av familien.
Selvsagt ville de aldri forstå hvor vi hadde vært.... Vi hadde med oss en liten jente tilbake, foreldrene kom visst fra vår verden, men hun var nok ikke helt a4....

Ikke ille, eller??
( Gud bedre hvor jeg skulle hatt virkelige forfatterskills nå.....)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar