Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 29. januar 2016

EFIT 29 januar , fredagssynder

7:48  Jepp, må handle hundemat i helga.... Har litt mer i boksen på benken

07.58  Våren kommer, januar sendte meg et hjerte på piggføret. Holke er ikke så gøy, med mindre en skor seg

09.05 : Min kjære buss er presis... Så glad for buss omtrent fra dør til dør..

10.32 Fredag er en deilig dag som en får gjort masse på... Denne lille karen sørger for litt kos og hygge mens jeg vurderer Ghost stories. Hårda bud for 8 klassinger..

11.25 : mp3 spilleren min har fått en liten knekk i displayet...Musikk må en ha når en skal jobbe litt.. Er godt nedi bunken

12.23 : Vi har fredagskos på trinnet vårt. JV har  med eplekake i dag.... nam nam

13.50 : Vi har prøve om Grunnloven på mandag, så vi hadde litt selvstudium, og en liten konkurranse for å huske. Fra dansketiden, Naopleonskrigene, Kielfred, 17 mai 1814 ,  Eidsvold ,og unionen med Sverige etter Mossekonvensjonen... ( lurer veldig på om dere svensker lærer noe om dette??)

14.42 : kaffedate på Jessheim. så jeg rasker på mot stasjonen. Stomen "Tor" herjer på vestlandet, men vi i øst får bare litt heftig vind.

15.57 : kaffedate avlyst grunnet sånt en  ikke kan noe for, så jeg tar fredagsburgeren , og tenker at den som ikke synder blir hovmodig å ha med å gjøre.  Avis  nytes..

16.21 : Man har laget seg en ny kaffedate med en venninne, så  jeg koser meg med mitt svenske hundeblad....

17.08 : bevis på kaffedate, dobbelt Cappuchino. Ikke noe kake.. Vi snakket blant annet om at folk får nå kle seg ut til det de vil om det gir dem gode vibrasjoner og lyster , men hvorfor er det ingen som vil kle seg som bønder?? Joda , S og jeg finner alltid noe å prate om..

18.20 : Må ha på meg pigger, og da må gutta vente mens jeg gjør meg klar. De kan  "vente " til jeg sier "takk"
19.10 : jeg legger inn de første bildene, og rydder samtidig opp i bildene jeg har lasta med fra nettet. Mye Alan Rickman. Ja, jeg sørger fortsatt over denne fantastiske mann.. Full av talent.. og så kjekk at...prrrrr. Har ingen kjendiser å beundre lenger nå.... æsj.. at en kan sørge sånn over noen en aldri har møtt...

BONUS : nyhetene melder om en mulig rimelig heftig Tor... Ikke min del av landet da..
20.46 ; Tor romsterer litt uten for vinduene mine, men ikke verre enn at jeg gjør litt narr av ham..
21.17 : Trakk meg dagens tarot kort. Siden det er sent på dagen, så vet jeg ikke om det er for i morgen, eller i dag, men det spiller ikke så stor rolle. For sånn blir det vel fram til lønning.. fem mynter forteller om harde tider, enten pengemessing eller helsemessig. Men dette er til trøst , en er ikke alene, og en kommer gjennom det.. Så, dette kortet passet dessverre litt for bra.
22.35 : noen har bursta snart..
23 .49 :  Brenner litt på hestelyset jeg fikk av en elev som slutta i 10.klasse i sommer..Hun var redd jeg ville glemme henne... Mmm, særlig..


Og med dette tror jeg jeg sier god natt...


10 kommentarer:

  1. Tittar förbi din kaffedag :)

    SvarSlett
  2. Tack för ditt besök, min bror bor och jobbar i Jessheim :-)
    Lydiga vovvar, det är bra

    SvarSlett
    Svar
    1. så morsomt!!Ja, vi har mange svensker her i området. Nære grensa, og mange som jobber på flyplassen..

      Slett
  3. Hej :)

    Kikar in på din dag.
    Det ser ut som du haft en händelserik dag.
    Jätte söta hundar :)

    Ha det så bra.
    Kram Gurkiss

    SvarSlett
    Svar
    1. takk takk!! Jovisst fikk en fylt dagen godt...

      Slett
  4. Visst är det förskräckligt sorgligt med Alan Rickman :-(

    Förstår nu att det är Tor om nått ända till mig, det är ovanligt med blåst här.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tor er en real råtass.. mange mistet strømmen , og det gikk noen båter og tak...

      Du er også fan, forstår jeg...

      Slett
  5. Ser halt ut där!
    Måste ut och sanda isen som jag har på parkeringen nu efter regnet igår.

    SvarSlett