Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 18. september 2011

Filmer enhver pedagog bør ha tilgang på -oppdateres

Joda, mulig dagens unge ikke holder ut hele, men en snutt i det minste..Kristin Lavransdatter

Nytter ikke med sex og samliv uten .Bare Bea

Greit nok, noen pubertale noobs venter på nakkeknekken, men de fleste får litt av hvert å tenke på...Hvorfor hatet får gro.American History X
Ikke en av mine favoritter, men Forest Gump kommer en ikke unna.

Schindlers Liste. Ikke prøv å sno deg unna denne alltid helaktuelle filmen.Da er du dårlig lærer da!

Shakespeare in Love.Engelsklæreren i 10.trinns store høydepunkt
Ja, den er relativt ny, Kongen av Bastøy., men en god pedagurk holder seg oppdatert... Må ha.Punktum
Kite runner - selv om det kanskje ikke er sånn alle opplevde Afganistan..

Kautokeino opprøret. Norgeshistorie..
Noe viktoriansk lidelse og burlesk folkeliv skal barna ha.Dickens og Oliver Twist bør være minstekravet...
Om ikke Shakespeare in Love, så denne.Romeo og Julie.Mesterlig.Fatter ikke at det går gæli hver gang..

Veiviseren.Særs god fortellerteknikk!

2 kommentarer:

  1. Ikke bare meg som blir fortvilet hver gang Romeo og Julie dør ser jeg! Det har de gjort i noen hundre år, og de går i samme fella hver eneste gang... :'( Filmen over er genial som innføring i Shakespeare, og litt Shakespeare in Love i samme slengen...

    Jeg er gammel nok til at vi så Schindlers liste på kino med hele klassen jeg da... Enda mer snufs.

    Lurer på hvor filmene vi pleide å se i naturfagen i 1 VGS faller under? Norske byggeklosser og andre gamle klassikere :P

    SvarSlett
  2. Byggeklossene så jeg da reklame på her om dagen??

    Jepp, tror hver gang at Leo skal bli forhindret fra å svelgje..
    Genial film: politisjefen heter Prince,de skyter med Sword gunnere... brilliant!

    SvarSlett