Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 26. mars 2012

elevoppgave -samfunnsfag..

Inspirert av dillen som durer og går nå så tenkte Eirin at elevene skulle få gjøre noe.. vel tilnærmet praktisk..

V i har jobba med det moderne Norge 1945-, så jeg delte ut tegneark og sa ; tegn det dere synes illustrerer denne perioden.....
Det ble et flott resultat, og noe å henge opp. Noen tegna oljebrønner, noe kjappe biler, andre igjen lagde en oversikt over gamle og nye tekniske duppeditter.. Morsomt.. Hytte på fjell og i strandkanten, kvinne sak og hippietid ble også representert.

Siden  jeg er stuck i min ungdomstid hva angåt perioden, her er mitt bidrag:

Grorudpalme, tupert lugg, plastikkøredobber,BALLgenser,string på tenna, tællekæll,izba,levis 501,blonder sydd på lommer og i enden av buksebeina,debbie no 12 griserosa leppestift, og hull på buksa gnikka inn med stein ( i timene) ,sånn at de hvite trådene var beholdt. Videre nevnt er Wham,Sandra og Michael Jackson, Rob Lowe og Morten Harket
Jadda.. mer 1988 blir det ikke..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar