Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 1. oktober 2012

bøker i september


Jack Womack Random acts of senseless violence
Fikk denne i handa av en kollega som jeg enten har felles smak med innen litteratur, eller overhodet ikke..
Denne likte jeg. Urovekkende, fordi den er så realistisk. USA har brutt sammen, presidenten er en pappdukke, som blir byttet ut jevnlig etterhvert som han blir X'a..Soldater i gatene, og menneskerettigheter gone bye bye.
Denne verden ser vi gjennom øynene til 12 år gamle Lola, som er et middelklassebarn, bor i et greit strøk med en søster og to foreldre som går på privatskole og har bestevenninner. Og derfra går det nedover i en krapp spiral.....


EL Jamed Fifty Shades darker
oioioi.. Hjerte og smerte og jeg vet ikke hva.... hvordan klare å holde koken i en bok til? Mon det..Godt de har det smertefulle lekerommet.. Tipper Christian må bli sår på tissen etterhvert..

E L James Fifty Shades freed
Akk ja... storyen fortsetter. Variasjon i fortellerperspektiv skal nevnes - tilbakeblikk .. wow ( det lærer unga mine i 8 klasse) og noen få avsnitt fra Christians synspunkt. men det tar aldri av.. sukk
Krysses av på leselista.. og glemmes..

Siri Marie Seim Sønsteli/Erik H Sønsteli : Jeg lever pappa
Far og datter skriver om 22 juli, hvor Siri overlevde.Lettfattelig, godt språk. Intervjuer med flere andre også En fin bok.Gir den med glede til skolebiblioteket... Fordi at denne burde flere lese

Charlotte's web EB White.. En skjønn historie om en pike, en rotte , en gris og en unik edderkopp


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar