Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 1. juli 2013

30 days chellenge day 20 hva jeg skulle ønske folk ikke spurte om

hm...
La meg se...

Ute blant folk:

¤Hvorfor har du ikke barn?
Ikke noe plagsomt for meg, men det ødelegger jo stemninga etterpå da. Egentlig spør jo folk for å få anledning til å prate om sine, og der spoleres det kjapt.
Heldigvis spør ikke folk så ofte lenger. Men de som spør får det som det er, pco, mannens helse, og at vi har hund .. jeg kan snakke lenge om hundene mine altså..Så der har de forregna seg.. Og tro  meg, at du flakker med blikket gjør ikke at jeg trekker pusten..
Kan være mange grunner til at spørsmålet ikke kommer opp, ikke nødvendigvis angsten for freestyleforedraga mine..
Folk har vel fått bedre vett, barnløshet har vært mye i media, en har endelig skjønt at det er et tema som kan være sårt.
Som sagt, det plager ikke meg lenger, men det er jo i grunn et sånt spørsmål hvor man ikke venter ethvert svar. Det parkerer samtalen.
Og folk som bare skal snakke om sine barn har jeg ikke så mye å si til i grunnen...
Da finner jeg på noe annet.Er det noen fine bøker i hylla tro?

¤Hvor skal dere reise hen i sommer da?
Fordi svaret er så kjipt
Ingen steder, til våre foreldre, i hver sin ende av landet. Grunnen til det er så mangt, men i år jobber mannen , og får ferie sent.
Tidligere har det vært et spørsmål om helse også.Vaneligvis han, i fjor meg.
Så vi kommer oss ikke så langt i år heller.
Men en kan jo kose seg i nærmiljøet også. Kjenne det lokale kultur og turist liv.. Få besøk, slike ting..
Vi har våre småplaner de nærmeste ukene... Men det slår jo ikke det å reise et sted en ikke snakker norsk, og en må levere pass for å komme dit..
Men vi er heldige.. ingen barn som blir skuffa og går glipp av kjøret, og vi kan nyte livet alikevel.

Per telefon:

"Hallo , dette er fra  Norsk misjonssamband/Fagforeningen for Nonstop-malere/Store Norske Leksikon selgar laug/ Indre Bortvekkidal lokalavis.. Kunne du tenke seg å støtte/abonnere/ kjøpe på delbetaling?"

Nei, aldri..... Jeg finner selv det jeg vil støtte. Jeg ringer deg, ikke omvendt.
You can never give me an offer I can't refuse...Ever!
Når det gjelder telefonselgere har jeg et arsenal av gode forslag til å krydre dagen.. Men det kan bli en annen blogg...

( Favoritt : "Nei, XXXX kan ikke ta telefonen, han gir meg en ......*stønn* god sugejobb akkurat nå..." Kilde : homofil kamerat)

På døra
*på lapp*
" Hei jeg er blind, døvstum,lam,mangler nyre, hjerte eller milt, lider av frostspreng, byllepest, er hjemløs og skamløs.
Vil du kjøpe sthøgge bilder/postkort/klistremerker?"

How about no..

I nettundersøkelser
 ¤ ( Etter at jeg har klikket for at jeg aldri har sett reklame for fotsoppyoghurt med elge-essens, ikke har smakt fotsoppyoghurt med elge-essens, ikke har planer i ville helvete om å smake fotsoppyoghurt med elge-essens blir ønsket  å besvare følgende:)

 Om du skal kose deg, på en skala fra en til ti der en er gi meg nå og ti er brenn til du dør, hvor sannsynlig er det at du vil velge fotsoppyoghurt med elge-essens?

på en skala fra en til ti der en er luxux og ti er  innholdet i utedassen hass bæssfar, hvordan vil du bedømme velge fotsoppyoghurt med elge-essens til å være et troverdig produkt

.... som gir følesen av velvære
....som er billig
... som er tilgjengelig...


Ja.... du tar tegninga!Hvorfor jeg gidder? Det er noe med de poengene på kontoen da.. lurer på hva de kan brukes til til slutt...Når jeg finner ut så er det jo ikke sikkert jeg gidder mer..( Noe sier meg jeg får svaret på det ganske snart)

¤Hva er husstandens samlede bruttoinntekt?
Det er mellom oss, banken og lønningskontoret. Hva vi har på kontoen sier da ingenting om hvilke normerte meninger vi skulle ha???



På gata/ på handlesenteret

¤-Unnskyld kan jeg friste med litt informasjon om vårt kosttilskudd med krill?

Da svarer jeg : "HVA I.... Ser jeg ut som en hval?"

¤ - kan du hjelpe meg med noen småpenger ?
Nei, gir ingenting til tiggere. Kjøper heller = Oslo.


Men ellers er jeg hyggelig og grei altså...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar