Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 30. juni 2013

30days Challenge dag 19 håndskriften min

Hva skal en si ..
Jeg lar meg ikke mobbe på grunn av kråketærne mine. Av den enkle grunn at  jeg vet hvor ille de er.
Jeg kan skrive pent, men ikke så lenge, og da må jeg ta meg gooood tid.

Tror det må være genetisk.
Mamma, mormor, farmor og syrran fikk ros for pen skrift på skolen.

Så er det pappa, morfar,farfar... og jeg....

En skulle jo tro jeg var lege..

Årsaken? Litt usikker. Kan være min rotete personlighet... For mye testosteron? Egentlig er jeg mann??
Mamma og mormor har en annen teori
På barneskolen var skjønnskrift viktig, så viktig at vi hadde egne timer med det.
Problemet, i følge min mor var at vi skulle lære begge deler, både løkkeskrift og stavskrift.Og dermed gikk det galt et sted på veien.

Kanskje jeg bare tenker så kreativt og fort at fingrene ikke henger med? Ja, jeg holder meg til den forklaringa..

Om det er et hinder i jobben? Tja... Det måå være lov å si ifra når en ikke kan lese, det er en glimrende anledning til å dukke lærer'n :
"Er det en h eller en k??Kan du ikke skrive skikkelig liksom?"
Jeg blir ikke fornærmet. Men jeg vet når de spiller litt vrange fordi det er kjedelig. Og om de sliter i august, så er det ikke noe problem etter høstferien...

På den positive siden : jeg kan kjapt bekrefte/avkrefte om andre skriver stygt, stort sett avkrefte, og jeg er ekspert på å tolke knotete gutteskrift. Ja, det er jeg og gutta som har det...
Men når jeg ber deg om å føre inn på nytt, da kan du ta mitt ord for det : du har et problem

Dette er pakkelista mi..Med skribleskrift, altså ikke påtenkt at andre skal kunne lese.Tavleskrifta mi er annerledes, Tilbakemeldinger på arbeider også. Litt i allefall
Fasit følger under..

Pakkeliste :'
lader/mobil/mp3
lesestoff
noko hemmat ( noe som mamma/svigers skal ha)
håndarbeide
undertøy
truser/bh
overdel
sokker
bukser
penklær
smykker
sminke/rens
deo/parfyme
tannbørste
nøkler
hundefor
hundegodis
lommebok

medisiner


Alle må da kunne lese dette? høhø--

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar