Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 28. juni 2013

DE DREPTE VATTNISSENE MIIIINE! Tragedien i boden..

For noen krek!!
Men nå er det slutt.... Når nettene blir lange 2013 så skal det bli en frossen jul med blå små tær , om det står til meg... De kan like gjerne begå harakiri først som sist i fella..
Hva tusan er det vi har katter i nabolaget for...??

En vattnisses endelikt og skjebne... Her har generasjoner av små utysker blitt født og formert...Tipper lukten er lett å forstille seg..

Fikk for meg å sjekke boden , og ta en ny vurdering på hva som skal beholdes, siden vi skal en tur på fyllinga til uka.
Ikke minst rydde innover det en ikke har behov for, og få ut og nærmere inngangen slikt som kofferter og snøskuffe.

Mannen min ynder å fortelle at hans grusomme fru kasta hele samlinga av sci-fi filmer da han var forhindret fra å bidra. Stakkars hundsede mann
Det setter jo meg på samme hylle som arsenikk-enker, og damer som klipper opp slipskolleksjonen med sløv saks..
Ja om det hadde væt sant så..

For det første : Jeg hadde mast lenge om å gå i gang med den boden.
For et andre: Ja, jeg kastet en hel hørv med vhs kassetter - kan ikke huske sist vi så på vhs,uansett.
For det tredje :Samlingen var ikke komplett, han har så godt som alt på dvd, ( har tilbudt meg å bidra til jul og bursta, men har ikke hørt noe mer siden)
Og ikke minst : ALT var ødelagt. Pappkasser i vår bod er... rimelig dumt.. Eskene datt fra hverandre da jeg ryddet høsten 2011...

Så derfor må alt enten høyt, eller i plastkasser.
Byggesettene til gemalen går i høyden, plastkasser i bunnen. Unntak, mine tre pappesker med julesaker.
Nå fungerer de julekassene mest som samling, i og med at vi ikke pynter til jul.Men en får jo litt, og nå og da får en jo noen nykker.....Så de har fått stå høyt.

Satte i gang med godt mot, men kjenner jo manns aversjon mot å kaste, så det tok ikke lang tid før jeg trengte litt hjelp.
Om ikke annet så fikk gubben ide om et nytt system, og det var jeg for.
For de som har lyst til å bryte seg inn i vår bod, så er det stort sett byggesett og blader..Og en grill vi beholder i tilfelle apokalypsen..
Og disse juleeskene da.... som uten tvil  luktet HØGG!

Dette måtte sjekkes ut.
Vi har hatt kattebesøk før, nemlig...I boden.

Men puseslaskene skal ha deng for latskap og ikke pissing denne gangen.
For her var det fram med vaskeklut.
Tvi vøre...
Skranglelyden viste seg å være små kuler i plenty mengde..
Svigermor hadde laget et  par vattnisser til meg, ( sikkert første året vi ble sammen) og det var eske nummer 1  som avslørte det. Nissene var... ikke til å kjenne igjen...

Så mye gikk rett og slett i søpla, tekstiler som ikke var bearbeidet i vaskemaskinen, en del bodting går til fretex, sånn som engler... ( stein, papir, plast... grøss uansett hva... Don't blink)

Så,  tre pappesker ble til to plastkasser.

Og mannen er kjempefornøyd.
Han fikk reddet et par plagg fra grusomme meg, funnet ut hvor skosamlingen hans er, holdt på med fysisk arbeid i halvannentime uten å bli sliten, og fått med et byggesett til ned i kaoset sitt. Han har  kontroll, alt er vel...

Gutta på fire snuser godt på eskene som er satt ut i friluft i påvente av helgeslutt. Det er mer enn jeg klarer å fatte. Jeg kjenner lukta godt, og har ingen behov for å ruse meg på den.

Så, da har en noe å se fram til i jula.. Eskene, jeg vet hvor de er, og hva jeg trenger.. Mon hvor juletreet skal stå...?Er 2013 det første året med?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar