Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 21. mars 2016

Påskeblogg : å kooooose seg

Tenkte jeg det ikke.... grunnet den stille uke kommer posten i en litt annen rekkefølge. Så ukebladet ment for postpåskeuka kom i dag ... Gjett hva første side forkynner??

Lesernes beste SLANKETIPS!

Yess ma'am. De siste dagers uke og lure innkjøpstips med smågodt til folket er blitt til en vond påminnelse om sommerens bikinipress.

For en skal jo kose seg?

Alle skal jo kose seg litt?

Alle fortjener jo det?

Kom igjen, kos deg nå...


Og vi koser oss masse vi...
med vin, med shopping, med strikking (ops, et lite unntak) og med god mat. For man skal kose seg...

Men så er det med baksmellen.
For hva er litt? Er litt det samme for meg som for deg? Kan jeg kose meg like mye som deg? Eller blir prisen litt høyere, sånn at jeg ikke bør kose meg?

kreditt skal betales tilbake,  vinen blir kanskje ativ kuling enn den gjør deg brisen , og maten... vel, vi vet hvor skum soppene  og spragleknasen setter seg....

Noen ganger tenker jeg at kos er det siste jeg trenger. Og at jeg er usikker  på om jeg kanskje ikke koser, men egentlig straffer meg selv uten å ville det.
Kaller det jeg ikke har godt av for kos. Luller meg ennå mer inn i selvbedraget.. Opium for folket...
For mye fråtseri og moro fører til eselører og hale.....

Eller for min del : hvor ble 2012 kroppen av?

For oppi all kosen så har vi selvbeherskelsen. Og pekefingeren : tenk på alle alkisene og tjukkasene der ute? Burde vi ikke  heller nyte munkholm og bær i kesamdipp?

For de svake og hjelpeløses skyld?

Ikke for vår egen skyld, nei, for vi skal kose oss vi.. jah...

Undertegnede kan på den stolte siden innrømme at jeg ikke slapp løs hamsteren i meg da smågodtet ble prisdumpa.
Det føles som forbrukermanipulasjon. Hva i helsike er godt med dette?? Bokstavelig talt ei honningfelle, klar til å høstes når sukkerkicket sender deg rett i bakken og i heksas bakerovn
Men høy på meg sjøl blir jeg ikke, for har jeg ikke vært en svært god kunde da hektoenprisen var stiv?I hele år? Bare litt , vet du.. kakao er en grønnsak..

Hvor mye skal en kose seg? Når kosen ikke er bra..

Jeg mener, lesning,surfing, kjærtegning og strikking er vel og bra som kos.
Den gode samtalen , være seg rundt tekoppen eller gatelangs også..

Men så var det den usunne kosen da. Hvordan få gitt større verdi til det en har godt av?

Rydd kleshaugen , så kan du unne deg en tomat etterpå?? Gleden ved godt utført arbeid er god den.. men så mye vestlandspietist at det er like godt som en oreokake på Peppes? Nope...
Mistenker at runners rush er like sant og virkelig som at damer har g-punkt i halsen  i blant Den nytelsen higer ikke jeg etter for å si det sånn..

Som en viss trimdronning sa så jeg hørte det en gang : det er lørdag en gang i uka. Det vil si at du er sikra kos en gang i uka.... Festen er ikke over...

Kunne en bare slå seg til tåls med at belønningen kommer, det er mer kos på vei. Du trenger det ikke akkurat nå

Og vet du hva... jeg hadde glatt bestått marsmellowtesten, så det er ikke det at jeg ikke mangler  sisu liksom..

Så, dagens kos... Husarbeid, hundetrening, nettflix'n chill,  strikketøy ,sove lenge i morgen

Og bittelitt sjokkis..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar