Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 10. februar 2011

morsom togepisode .. i 2007

gud, hvor vittig -på toget, om Øl og Dolly P

Hopper på toget på lysaker etter vet-behandlinga til vofsen, slanger meg ned på setet.Vogna nesten tom, med unntak av et par andre, pluss et kjærestepar  i slutten av tenåra med ølflasker og høy gøy gøy faktor.
Ja, på enkelte områder er jeg snerpe, synes at drikking på offentlig sted er en uting, særlig midt  i uka for svingende!Men jeg regna med at de kanskje( naivt, men dog)  tok med seg flaska som lå og rulla på gulvet…
Så begynte de å fylle ringe på telefonen. Tusen takk for innsikten i privat livet deres liksom, det var likefør jeg lente meg fram og tok en Wenche Foss : Hils da De!
På toppen av det hele hadde de mobilen på høytaler.Du snakker om å ta hensyn! Folk i vogna begynte å veksle blikk og jeg tenkte at om det fantes en Gud, så skulle de snart av..
Uten hemninger fikk vi snart vite den unge herremannens navn, og at de skulle på Dolly Parton konsert.De så vitterligen ikke ut som den typiske fan , men pigen kurret hver gang han fortalte til en ny oppringing at dette hadde han lagt ut for damen, det skulle være et minne for livet.Et offer, en kjærlighetens offentliggjøring.Ja, den skulle hun ha! Han gjentok det flere ganger : Ja d e n skulle hun ha!

De gikk løs på den delen av  telefonlista som ikke var benyttet på en stund forsto jeg..
Da toget stoppet på Oslo S , og de ble sittende og annonnsere over linjene at de skulle til Oslo Spektrum begynte ting å bli litt mer interessant.For da burde de jo gått av?? Nå?
Jeg sier ingen ting, tenkte jeg.Ikke noe som helst..De andre i kupeen hadde samme plan.
-Hvor er vi nå? spurte den spandable påseiledne animerte herremann . – Mysen eller noe sånt, mumlet den utkårede
Jasså tenkte jeg det minket litt på geografikunnskapene også..( og sånne skal drikke øl..)
Ja, så gikk toget videre og gutten var ved å røpe , sprekkeferdig av giverglede den svimlende sum han hadde gitt for disse bilettene.Biletten til toget fikk konduktøren selv hente ut mellom dennes lepper somhan danderte som  en annen flamencodanserinne.Festlig, hva , en skikkelig moroklump!?
Han , den fagre konduktør og nsb-ridder kunne å fortelle det vi alle visste , at nå var de på vei i retning Lillestrøm, langt forbi hele Dolly og konsertstellet hennes.O forfjamselse og forvirring!Kkonduktøren måtte jo spøke? Og hvor var  i villmarka var Lillestrøm??

 Vi andre folk i vogna kunne ikke holde gliset tilbake, vi skrattet stille til hverandre .Fra Oslo S til Lillestrøm stod de sjanglende ved dørene, og elsket hverandre så, der han hadde vært på svartebørs og spandert 12000 på sin kjære, og når nå toget bare stoppet, skulle kaksefar skaffe taxi, ja..Dolly skulle såvisst ikke vente på entreen til slike viktige VIPs

ut i Lillestrømkvelden med disse to turtelduer, tviholdende på den tomme flaska konduktøren stakk til dem..
Jøje for underholdning..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar