Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 10. februar 2011

Tispa, egen poesi - fra 2003

Tispa

22.03.2003 (skrevet 18:07 22.03.2003)


Jeg er
gammel nok til å skue landskapet
Moden nok til å være det i luften
registrerer det som er verd å lukte på
Hva som dufter uinteressant
og livløst
Ser de unge hannen bruse seg opp
med uslipte kjever
men visdommen min overser dem
Bortkastede skinnangrep og falske fakter
Ute etter å leke og yppe , ikke forsørge
Skabbet i pelsen, javel..
Men han har overlevd mange vintre
Han har sett lignende enger som meg.
Mettet seg på dyr, beitende på samme drømmer
Ingen kranglete gretten lederhann
eller en strebende hissig ungvalp
Men en som følger spor
- Og månen
Kaster ikke bort tiden på halvvoksne valper
Eller de fra flokker som aldri blir min
som har som mål å drepe løver
- men aldri kan stå for det.
Grå i min pels
men jeg kjenner luktene, vibrasjonene
og lydene omkring meg.
vet når jeg skal jakte
Eller la rådyret gå.
L

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar