Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







tirsdag 1. mars 2011

bøker lest i februar 2011

¤ Boy proof Cecil Castlellucci - fra fylkesbibiloteket.Finne sæ sjæl roman om en sint ung dame, spennende miljø om å være Hollywood barn, og ikke den røde løpervarianten

¤ lånt av elev Jeg tenker nok du skjønner det sjøl,historien om Christoffer,Jon Gangdal.Om lille Christoffer som ble mshandlet til døde av stefar.. jevngammel med mine elever hadde han vært....hmmm sterk bok

¤ Bibliotek Wish house, Celia  Reese .En bok jeg fant i boksen fra fylkesbiblioteket. Brælebok.Skjønte antydningene og alt det der, men den skulle liksom ingen steder..Har lest bøker jeg har likt av henne før, men denne fikk jeg null ut av.

¤  ? Trygve Guldbrandsen : Bakom synger skogene og Det blåser fra dauingfjell. Kvalitetslitterrarur, sterke velvalgte ord, godt forankret i menneskesinnet.Lagt til 1800 tallet, men er verken kioskroman eller elendighetsporr...Mon om mamma har den første...

¤ Biblioteket Hitlers daughter  jackie French Søt liten sak fra fylkesbibbern Nåitd, en gruppe unger finner opp en historie mens de venter på skolebussen om at Hitler hadde en datter ingen visste om.,Hvordan ville det være å ha ham til far? Dette fører til en masse gode spørmål som kloke voksne må svare på.Eller _er_ historien oppspinn??

¤Bibilioteket: The royal diaries,mary Queen of Scots, Kristina the girl King,  kongelige småfrøkner sine lliksomdagbøker,spennende lesning i og for seg, men en skal kunne litt og være interessert i kongelig liv for å gidde å lese dette som fjortis.

¤  Biblioteket Clem Martini -The mob Verden sett i kråkeflokk pespektiv.. When Crow fly, they fly with style! Egen mytologi og sagnkultur,med litt native indian bakteppe..sånne  bøker fungerer svært bra!

¤ Biblioteket Meg Cabot : All American Girl.Hvordan blir livet til ei fjortis jente som redder presidentens liv....? bare fordi hun er på rett sted til rett tid? Litt sånn finne sæ sjæl og det som er rett under nesen på en, eller i dette tilfellet måtte hun til det hvite hus

¤ ? Eddie Sjøborg m fl Fredrikstad syndromet Man er positivt innstilt til bøker med setting Plank City! Ja, det er man.. og plottet er godt, at Denofa skal ha noe skummelum fra krigensdager i form av en ny type gift gass, zyklon E.Det er nesten som noen har fortalt noe til noen som måtte bare..Men en kan jo på sett og vis glede seg over at det er flere bøker til gode å både lese og skrive om miljø...Litt dialekt her og der, og gatenavn hist og pist er å lure appetitten, ikke tilfredstille den..Jeg grøsser over fortellerstilen,blanding av dokumentar og forelesning.Gammelt knep i å skrive gode tekster : ikke fortell at den feite dama skriker, vis oss det.. skuffa!

¤  lånt av mamma Rebecca Ryman Olivia and Jai kom denne ut først i 1994?? Synes den har vært med meg så lenge...kolonitid,england, india.. hun våknende kvinnem, han halvt inder, halvt engelskmann.Hat/ lidenskap melodrama... jadda.. høy APfaktor

¤  Lånt av mammaNicolas Sparks gjenoppdaget denne mannen i vinterferien.Han kan å skildre følelser, og dialogen er helt topp! At jeg ikke har sett det før.Men, han gir ingen happy ending- garanti

¤ mamma Ved første blikk: søt kjærlighetsstory, trist slutt... men det å få barn skal løse alle problemer.. blææ
minnenes makt : om å bekjempe  sine indre demoner.... løvi døvi og en søt liten gutt som blir frisk når han får en ny pappa

¤ Mamma -Julies vokter: denne er god... om en skikkelig ekkel stalker..

¤ mamma: Margareth  P Kirk  For alltid en fremmed Huska at denne ikke endte som jeg ville, men jeg huska ikke helt hvorfor.Nå husker jeg..om krigenm, flygere, kjekke Jan som drar hjem til Polen og  forsvinner bak jernteppe

¤  mamma:D H Lawrence  Lady Chatterleys elsker  tror jeg skal se filmen snart... en protest mot den moderne tid som fjerner oss fra naturdelen i oss.. jadda, jeg kan analysere.. men etter å ha sett filmen, så protesterer jeg på at skogvokteren er spinkel med bart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar