Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 7. mars 2011

fy faaaan så schtøgg du er!

Nå vil jeg uttale meg om å kalle andre for stygge ting. Og jeg vil rette meg i sær til mine unge venner der ute.Ikke for det, de voksne er ikke stort bedre når de kan sitte anonym bak et tastatur, men om dem kan en si ; de er voksne , de hadde sin sjanse .... Desto større fy på lanken til dem

Hadde det bare  vært så at det var lett å skille sak og person, men det er bare en noe må lære skal en unngå blåveiser fra folk som ikke gidder å oppdra deg eller å alltid tape en diskusjon.Begynn i dag!

Dette lærer vi i barnehagen:  en skal ikke si sårende ting til hverandre.La oss la Hore og Homo (Drittslengingens forkortelse H&H) ligge for denne gang la oss ta for oss en annen universiell fornærmelse:

FY FAAAAN SÅ SCHTØGG DU ER!

.For det første er ikke dette et passende svar om en medelev ber deg om å holde munn,fordi du forstyrrer  eller spør deg om hvorfor du synes Justin B er så helt utenfor alt som er hipt.
Dernest : hva er stygt? Hvem tusan er du som skal bedømme noen som stygg? Hva vil det si å være stygg? Er det noe du har ekspertisen  inne på?
Ja, hva er stygghet..? Det å mene at noen er i kategorien stygg er begrenset til ditt syn, og ingen andres...Det sier noe om din manglende evne til å argumentere. Det er mil fra å velge den mer sannferdige  : jeg synes at det du sa og gjorde der ikke var pent sagt eller gjort.
Så styggslengeren blir usmart i tillegg...Dessuten, hvem vet hvordan du og de du kjenner blir seende ut om noen år??

Et helt annet poeng er at om man skulle hende seg å være i kategorien som den majoriteten ville karakterisere som uskjønn så sier jo det null og nada om personligheten. Ikke noe som helst.. Hvor vakker er ikke bestemoren din? Med rynker og hengehud? Men du er glad i henne, og det  er hele forskjellen..Hvor mange smellpene mennesker er kjedelige å være sammen med? Fordi  de er uten gnisten som tenner deg, men hey, de kan rocke skuta til noen andre
Barnehagelærdom igjen: det er det indre som teller. Ett av mine favoritt sitat er  av Olav Duun : Noen ganger er menneser så gode at de blir vakre av det. Verd å tenke over.

Levd liv gir skjønnhet.Erfaring og opplevelser  gir skjønnhet...Gir personlighet. Gir samtaler som er gode, gjennomtenkt
En lever ikke lenge av en pen kake sa min mormor. (Det må jo være godt fyll og usur krem også)

Og du, sorry, kødda bare holder ikke...For det er ikke pent, skjønt eller ærbart å såre andre . Må tenke vøtt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar