Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 5. april 2013

Navndaaag i daag!

Årets navndager
Jeg har ikke så mye.... når det gjelder navnet mitt altså..Før en kunne få det meste custommade så var det ikke så mye en kunne få tak i av klistremerker , hårbørster og lignende..
For hvem andre heter Eirin?
Selv ville jeg hete Hanne eller Lise, men sånn skulle det ikke bli.

Eirin ja... mellom navn Cathrine. Prøvde meg på å bytte personlighet og bli Cathrine, men det funka ikke.. For jeg var jo Eirin..Om jeg skulle tro noe annet, så var medelevene mine frampå......

Men navndag, det har jeg pinadø! I dag!! 5 april!! Selv om  jeg må dele den med Irener der ute
Irene uttales nesten navnet mitt på engelsk, men det dreier seg om Irene, og ikke Eirin..
Så denne sangen har jeg ikke  noe sansen for
natta Irene!

Hva det betyr?
Eirin
 Fred eller Irland? Eller en norrøn kombo Yum!! Muligheter!

Litt belastende var det å vokse opp med dette navnet, i sær fordi få kunne si det rett.
Ikke grenser for hvor feil det kunne være heller... Eirik, Eivind,Agnete... ja, skjønner du..
Og noen synes Urin var en like naturlig overgang. Flere av de som dro den har ikke fått barn ennå ,så vidt jeg vet. Sparka jeg så hardt?

Og om en nå hadde alle vokalene og konsonantene, så har vi uttalen.
Eiriiin, ikke Eiiirin eller Eirinn
Nyanser, men jeg plukker dem opp. Vil jo gjerne ha det rett.
Nord Norge var knall, intonasjonen ble ny, eksotisk og helt rett...

Det er ikke så mange Eirin i verden heller.. to tusen. har ikke møtt så mange eller hørt om så mange.
En feier som feide innom oss ( haha) hadde en kone med det navnet. I Norsk Ukeblad var det en Wenche Myhre lookalike fra Porsgrunn som het Eirin Porøs, som stadig uttalte seg, og en en AP politiker... det var det..

Traff en russ på Nordlandsbanen en gang. Vi ligna ikke noe særlig..
Og en elev på en annen skole jeg har jobbet på.
Litt misforståelser i gangene, hvem snakker en til av oss? En situasjon Hanner og Liser opplever hele tiden vil jeg tro... hehe..

Nå synes jeg navnet mitt  er helt greit! E er en fin bokstav, to i på hver side, jo , jeg kan leve  med det!!

Hvorom allting er: Gratulere med navn dager, alle Eirin  ( Og Irene'r daaaa, kan være litt raus...)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar