Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 17. februar 2014

Får man lov? Kavaler og gentleman ?

Det kan virke som om mine hunder har fått lov til alt..
Det stemmer nå ikke , men en ting jeg aldri har nektet dem er å ligge i senga, og å komme på fanget.

Tardis ligger nå kveila rundt  nakken min som en levende boa, og han spør ikke om lov. Boms, der er han..
Når han vil opp i senga, så er det et  sprett,og boring under dyna for å få vrikka seg en stor nok åpning med den lange nesegrevet, for han krøller seg inntil gjerne baklåra mine, og ender som et utstrakt og bekvemt luksusdyr på morrakvisten. Når Tardis har lagt seg under dyna, da vet jeg det er fred å få, helt til jeg har vært i dusjen.. Han blir under der..,med halen som heng utenfor.. Aiaiaiaiboff, liksom
jeg vet ikke om han kommer til å endre vaner når han blir eldre, men jeg tviler... her kommer jeg tenker kinesen, så får verden bare fløtte på seg..

Med mine to cavalierer arter det seg annerledes.
De spør først.  Sender nærmest en søknad i tre eksemplarer.  Salig Henrik og Mack valgte samme metode for å komme på fanget.
Sette seg pent, få øyekontakt og skrrrrraaaaaap med labben mot enten stolen eller puffen. Ikke bare en gang, sånn at en får oppmerksomhet, men flere. Til beina er tatt av puffen og en inviterer omtrent på kaffe og kake, nøder dem opp... Litt slitsomt, nå de godt kan bruke boms-her- er -jeg-taktikken


Prinsippet bak å få lov til å komme opp i senga igjen ( en har jo vært der før på natta, og burde jo vite at det er klar bane) er den samme , en ber pent, og må ha alle ritualene på plass med nøding, om en ignorerer så fortsetter skrrraaapingen. Men her har gutta min valgt ulike tilnærminger

Henrik skrapa siden han var valp han. Cavalierer er labbehunder, ikke noe å si på det..
Men da han ble eldre begynte jo hoftene å plage ham stygt, og da var det ikke så enkelt å komme seg opp i senga.
Men gamle menn er kreative.
En snudd rottingskuff ble løsningen.
Så:
1 skraping for visum
2 finne skuffen, som stod ett eller annet sted på gulvet ( noen ganger litt unna for å nyte synet av det som nå skjedde)
3 håndtere skuffen  med labbene så den kommer inntill senga, hoppe opp og moje seg

Å hvor jeg skulle hatt det festet til film... men en tenkte jo at det skulle en gjøre en gang..


Mack uten hd og andre plager har også drevet med skraping ( eller rettere sagt; holde labben på madrassen, og dra klørne langssomt nedover, sånn at en får en bevegelse i madrassen når han slipper..
En irriterende vibrasjon...
Så, da rydder en jo plass da..

Men så, her i høst bytta Mack taktikk.
Nå vekker han meg, for å få lov. ( og varierer dermed tillatelsesteknikken)
Og det kunne ikke være mer søtt : han dytter snuten sommerfugl lett  mot ansiktet mitt, nesa , eller kinnet. en ørliten "dutt".
Og når jeg åpner øyene setter han opp sitt aller søteste smil....
Klart det vanker litt klø da... Det er vel det han har funnet ut...

Rare dyra....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar