Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







onsdag 6. juli 2011

Lost in Austen and BBC.......

sukk, dåån og hikst... det er sommer og tid for BBC kostymedrama.... Jeg kan se i timesvis.... Og drømme.. sammenligne ulike versjoner.... serien/filmen, den nyere innspillingen...

..... og jeg er overbevist om at jeg er født i feil århundre...

Så jeg spør min make, der han sitter lost i youtube, fly og pistolvideoer, eller i virtuell biljakt, i det jeg legger ned strikketøyet om han synes han viv og spouse ville passe vakkert inn i den verdenen...

"Nei, sier han kontant, den der sitte rett opp og ned på stolen kulturen hadde du kjedet deg til døde i........
Ikke kan du si det du mener og ikke kan du gjøre det du har lyst til.."

han har et poeng.. jeg ville blitt rimelig eksentrisk... Garantert ugift, og en byrde for min familie...
men alikevel.... sukk... romaner, uniformer, hest, vakre kjoler, ordkløveri.....

Kanskje middelklassen hadde passet bedre?? guvernante ( med mitt syn på frekke barn), eller prestefrue ( Human-Etisk vielse?????)
Ikke i følge mannen.

Kunne spurt ham om jeg i det minste hadde trives  og vært  på min rette plass som irsk kjeftesmelle i London East End,  men jeg lot ham  ikke få gleden.
Dusten...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar