Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 3. februar 2012

aldri mer i kirken

ALDRI MER I KIRKEN!
Jeg kan ikke sette mine bein i en kirke utenom som turist lenger....
i går var min siste barndåp, jeg var ikke fadde flere ganger og kommer nok heller ikke til å bli spurt , i og med at de som kjenner meg vet at jeg og gubben er humanetikere.
Helt greit!
men det har gått opp for meg at det nå er slutt på den store barnedåp eraen, og at det nærmer seg konfirmasjonsrushet.
Da skal jeg være klar!
Jeg har stilt opp, som fadder, venn og pårørende , jeg har lyttet til rungende og mindre rungende ja er i vielser og jeg har tørket tårer på vegne av kjære venner som har gått bort.

Aldri mer.
Jeg kommer for dem, og stiller gjerne på festen, men kirken? nei, aldri mer

Ja, jeg er rle lærer, ja jeg synes kristendommen har vidunderlige ideer : likestilling, nestekjærlighet, tilgivelse og omsorg.
Jesus var en kul kis, og hadde alle hørt på ham hadde vi hatt det godt!

Men jeg vrenges innvendig...
Hvorfor skal prester gi hele pakka og dobbelrunde bare fordi det er noen nye fjes i kirken? Vi er der ikke for Gud,nemlig... de var der forrige søndag også..Jeg er der for støtte til de som har invitert meg, og da er det seremonien som teller.. vannet, jaet eller minneordene..

-sangene er triste, jeg kan de færreste av dem
- jeg innser jeg har min begrensing her i verden men at jeg skal være så fæl og ond og dryppe av en elle annen skam bare fordi jeg er menneske?? nei!
- også er det etterpå at en skal løftes og da er det en får høre at med pass til himmelen går alt bra... mon det...
- hvor går grensa mellom å knerte høner og stenke på et alter, og å meske seg med tanken på et såret lam, selv om det kalles for sønn og skal være symbolsk? Hølder med Øverland ; nattverd er kannibalisme?
- jeg liker offeret, at noen gjorde sitt ytterste for andre,men det er da ikke nødvendig å utbrodere såt og smerte og hvor grundig pinsel han fikk...medløpere eller medlidende?? skekkblandet fryd!
- reise seg, sette seg, opp og ned... kan en bli sittende fordi en ikke er troende? "bare er med, jeg altså"
Man reiser seg jo, og da blir en jo inkludert i prestens messing : vi troende, vi ber deg....
Så får en lukke øra da,,,,, bytte ut det en hører med det en vil høre, men feil blir det lell.. jeg hykler, jukser later som
....

La de kristne holde på med sitt , la de som kaller det tradisjon uten å ville ønske noe mer gjøre det.. jeg vil ikke mer.
Sier som Paulus : din tale skal være ja ja og nei nei.


jeg sier NEI, og lover å være snill og god med mine nærmeste, og å lære alle barn det samme
28 juni 2010

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar