Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 3. februar 2012

mine favorittbøker som barn

Har mange gode minner om disse:

¤ lille larven aldri mett - husk å ikke forspise seg,på en søndag

¤ Tom i villmarka-historien om den katten som blir vill fikk meg til å grinehver gang

¤ Mulvarpen Mulligan-om elger som jobber som ferger,vann dråper som synger og følgende kommentar til postmann pinnsvinet : Kom til saken,din nålepute!

¤ Det begynte en fredag i Finvik -likte godt raritetsbutikken der

¤ Gulltoppserien -Hva skal man , frøken detektiv for de minste

¤Ponnigjengen serien -joda,man har vært gjennom sitt med hest ( men å ri sjøl.....?)

¤ Andungen gulltull : Hvem ville ikke være Hanne? For ikke å snakke om matteundervisningen til mester kvakk,en gammel gasse med skjerf og det hele... han peker på den ene av sothønekyllingene og sier:du er en,og lager ett hull i et vannlilje blad.Den andre sothønekyllingen protesterer og sier:han er ikke en,han er broren min! Kostelig!

¤Varga- Bildedokumentar bok om en familie med masse dyr,og høy miljøprofil

¤ Toya og Heidi-Barnetimebok fra min mors barndom,om lavinehunden Heidi som redder masse barn i snøstorm

¤Ronja Røverdatter-skumle vetter,de som er tegnet i boka ser ut som mareritt ennå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar