Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 3. februar 2012

ymse grums fra mitt tastatur...

Tirsdag 19. juni 2007, 20:06
Da vi flyttet i påsken visste jeg lite om at det skulle være slik et yrende dyreliv her i strøket.Skogen er jo rett utenfor...Eddiser, mygg og annet flyvende.. urk..

Heldigvis har jeg en hund med godt jakt innstinkt, så et "ta'n, henrik" får vekk utysket med mindre det er for kjapt.men innimellom kan det bli for mye.. Våkner i natt ved fire tiden av dyp knurring.Henrik har funnet noe han liker dårlig , og da nytter det ikke å sove heller, han skraper i parkettgulvet,( da våkner man i allefall..) snuser og knurrer videre.

Det er kun en ting å gjøre, nå bikkja tilkaller forsterkninger på den måten..Så jeg står opp og finner et tusenbenunder min morske bisks skarpe blikk.. Han knurrer, skraper og skal berolige meg om at dette utysket snart er en saga blott, men han gjør ikke stort for å yte noe sjøl til dette kekets utryddelse.Så, jeg tråkker på tusenbenet og kravler tilbake til sengs, mens jeg hører fornøyde hundeslafs når tusenbeinet blir til proteintilskudd i kosten...

jaja, det koster å ha vakthund..

Onsdag 30. mai 2007, 20:44
Vi flyttet nå i påska, så det er nok å ta i tu med..Så da jeg kom hjem og gubben hadde rømt fra pliktene sine med han kompisen som han håper vil være forlover og han ble leeeenge borte, da tenkte jeg som så, at nå er den omtalte anledningen her han har snakket om , nå skal han spørre...

kvelden skred fram, jeg måtte rydde og pusle på egenhånd, så da han kom hjem sent var jeg spent.
Så, jeg lurte på hva kompisen sa.
Min kjære virket noe overrrasket over at jeg spurte -skulle han ha sagt noe spes da?
Jaaa, han må jo ha sagt noe da du spurte om å være forlover, sa jeg


Å, han hadde nå ikke spurt om det i dag....
jeg kom med en gloseramse om mannfolk som ikke tok ansvar og at han var lovlig lenge borte når han ikke skulle spørre om det!!

han så litt forbløffet ut, og forklarte at han jo slett ikke kunne spørre om det i dag.
-hvorfor ikke? spurte jeg syrlig
Joo kom det guttenaivt uskyldig -for jeg hadde jo lest den artikkelen for ham om bryllupstips av Mona Grudt og hun sa jo at en skulle spørre senest ett halvt år før....-så jeg hadde tenkt å vente til desember.... Jøss.. han hører etter..
Fredag 19. oktober 2007, 17:36
Hund til salgs! To dager før freestylekonk!

Så kunne man da programmet sitt, og var klar til å sette det sammen for alvor med praktdyret.masj med logrend hale og lommer tunge av godis og trådknute -kalt filla, til vårt trenings område, barneskolens skolegård.
Vi varmer opp med bånd, kjører delmomenter, ikke noe problem.. vi holder leeeeenge uten både godis og fille. og man tager så båndet av..
mitt i et moment, med filla i baklomma som lokkemat plukker beistet opp en pinne og farer avgårde...
og dette vet jeg:
1 Løp aldri etter en løpende hund
2 Når henrik har noe, så kommer han ikke bort til meg med det.Han er Kongen og Kongen Har Selv
3 ikke noe frister kongen når han Har Noe Selv

Så der står man, går sin vei, løper, men kongen Har Selv
man hoier og frister, men kongen Har Selv
man gjemmer seg, men hva bryr det Kongen ? Selv? Remember?

I vinduene står sfo barn, i beregnet min lille hunderedde nabo som gjennom åpnet vindu forkynner : den bunden kjenner jeg! Om ikke annet kan hun få nyte synet av ulydig leken hund..
Omsider lykkes det meg å fange ham inn, må innrpmme at grepet i halsbåndet var noget upedagogisk hva hundetrening angår.

Abdisert konge på haugen føres i lenger,knekket men ikke død, tilbake til trenings bane hvor vi starter på ny, mellom blide foreldre og unger som jo allerede har sett hva den Ulydige Monark kan by på.
Da, mitt i en gå rundt meg øvelse finner dyret en ny pinne.jeg tråkker på båndet napper ut pinnen og hveser gollum verdig: næishhjjjj!
Ok, han tar pointet og lar seg villig lede videre.jeg krediterer med å gi godbiter litt oftere enn programmert, hvilket vil si null -før hele programmet er kjørt.men båndet er på..


så flink han er , sier en dame.Joda, han er jo det. Likevel: cavalier selges, til en tier eller så!!

I love my students!

Elevene mine presenterer reklame, og en gruppe har valgt hold it pizza.
De fastslår at dette er for folk i farta, de som trenger noe mellom snacks fort , før treninga kanskje..?
Nei, protesterer en elev. Spiser en det da får en hold!!
Klart det, smeller det fra første benk : det jo DERFOR det heter HOLD-it!

5 rader til Scanor..( min mann)

Scanor
min make
isblå øyne, baker kake
like skjønn som hans kjærlighet å smake
Scanor





SAMEN HADDE VÆRT I SLÅSSKAMP LANGT INNE PÅ VIDDA,OG FÅTT SKIKKELIG JULING. DA HAN VÅKNET STO HAN BUNDET NAKEN TIL EN FJELLBJØRK.UT PÅ ETTERMIDDAGEN KOM DET TILFELDIGVIS EN FORBI OG FANN DEN FORSLÅTTE SAMEN. HAN LØSNET HAN FRA FJELLBJØRKA OG SPURTE : "DET MÅ DA VÆRE FRYKTELIG Å STÅ HER NAKEN I ALL DENNE MYGGEN ". "NEI", SA SAMEN, "MYGGEN VAR IKKE SÅ JÆVLIG, DET VAR VÆRRE MED REINSKALVEN SOM IKKE VAR AVVENT


Ukas mest bruke ord/utrykk da vi var i USA, 08: WE ARE ON HONEYMOON AND WE ARE FROM NORWAY. NORWAY IS CLOSE BY DENMARK,AND GERMANY.YES, WE LEARN ENGLISH IN SCHOOL,AND WE DO NOT SPEAK FRENCH OR SPANISH IN OUR COUNTRY.YES WE HAVE EXPENSIVE GAS AND OUR SUMMERS ARE ALSO HOT.

Torsdag 8. januar 2009, 18:35,
I årboka i 10.trinn er det vanlig at hver elev har fått en kommentar -sånn russeavis-light.
har hatt jobb med å organisere og passe på at alle godtar sine omtaler...

Så var det min tur .

Dette ble dommen:
Kjennetegn : Alan Rickman bilder på pc'en og kråkehåndskrift
Ofte Hørt : DU setter deg DER!

hehe..

Ikke grenser for hva jeg kan lire av meg ovenfor sånne telefonselgere..
Faktisk så samler jeg på brukbare knep og replikker..

- bare legge på.Ringes det igjen,gjenta
- legge fra deg røret og gå fra etter å ha sagt:vent et lite øyeblikk
- gi røret til bikkja,kult dersom den peser
- si at du ikke har snakket med såmange siden du fikk diagnosen din,og atdu har så mye på hjertet om hvordan du har det
-si at selger har sexy stemme ,og be h*n om å gjenta detdu sier-vil ha deg ,og sånn..
-tilby deg å selge selger noe,en sofa,leksikon osv
-svar på utenlandsk,på et ikke eksisterende språk såklart
-beskyld selger for å ha vekket deg,og siden du ikke har sovet på flere døgn,legg gjerne ut om hvorfor,så er du nå særs amper.

en av favorittene mine fikk jeg av en homsekompis: Omdu kan snakkke med Petter?Du, han er litt opptatt med å gi meg en sugejobb akkurat nå......



Søndag 19. juli 2009, 00:09
en liten spøk om verdens eldste mann som vandret

http://www.abcnyheter.no/node/92339

113 år, det er ikke ille... og siden han var veteran fra 1.verdenskrig så kan jeg forestille meg at en typisk "treffe gutta på hjemmet for en runde kortspill og te for mimring og gpp* ville fortone seg slik :

mann 1 : Å nei.... nå begynner han å mimre om den krigen han var med i igjen....
mann 2 : Ja uff... er så lei å høre om den...Kan vi ikke heller snakke om Hitler og den a n d r e krigen??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar