Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 8. august 2014

Cardiff (4-7 aug 14) Dag 1

Noe av det jeg har likt med denne Cardiff-turen:
¤ At mannen har vært spandabel. Ikke at han holder så hardt på penga, men når han insisterer på å kjøpe meg noe, så blir jeg jo glad..
¤ At når jeg fikk et London underground kart i handa, så tok jeg helt over, og fikk oss fra, til Paddington stasjon
¤ Prisnivå ( typisk norsk det)
¤ mange fine drager
¤ Den rolige stemningen,ikke noe stress..
¤ Flere lavkalorimenyer, og flere menyer med kaloritabell.Tilbud overalt for veggiser Da vil en komme tilbake.
¤Dr Who experience, både utstillingen og de andre nørdetullingene med morsomme t-skjorter The university of Gallifrey, keep calm and exterminate)og nålestripete dresser, og lange frakker. Og Tardis kjoler i alle varianter.
¤ Møte andre gærne whovians..Og diskutetre hvem som er favoritten av 9 og 11
¤ Å ta dagen som den kommer
¤ buss og togpriser
¤ den gode samtalen uten nettbrett og forstyrrelser
¤prisen og utvalget av bøker og magasiner.
¤ det walisiske språket
¤ arkitekturen
¤ Å få snakke engelsk
¤ Å ikke ha overvekt i bagasejen hjem

Annet morsomt observert:
¤ Sett to trampoliner på hele turen, men masse plaskebasseng
¤ Mannen har holdt motoren i gang, men vært døød treg til mat og å komme i gang om morgenen
¤ Det meste i Wales skjer mellom 09.00 og 17.00
¤ pubservering av mat stenger 11.
¤ UK har masse småmynter. Masse...
¤ pågående slitne tiggere, du tror de skal spørre deg om noe viktig, men så er det om du kan åpne lommeboka
¤ Noen steder i UK lager de sjokolade av gammel papp..

Jeg fant Hammersmith, gul eller rosa linje.. Og gjett hvem som skal bo i nabolaget?? Men, han er vel på film jobb han..

Liker godt at gratisavisa på undergrunnen har Nemistripe..

Circle -line. Vi er på t-banen, London

Liker denne frasen, i alle betydninger

Ganske snart begynte vi å se Daleks.. Paddington stasjon..

Lykke til med hurtigkurs i walisisk..

Mannen i god driv mot hotellet
Dragemelk... yum

ikke bare  nordmenn som vil ha det "koselig" I Wales sier en "kutch"

SA ser daleker

Du verden..

Fra Cardiff.

Beware of dragons






Lille husbond måtte sove litt, så jeg gikk på oppdagelsesferd

Cardiff Castle. Her skal jeg snuse rundt neste gang vi kommer

smatt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar