Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







tirsdag 12. august 2014

Vøringsfossen



Så dønn ærlig om dette hsr jeg aldri vært på Facebook eller her i bloggen. Men det får så være.

Jeg var 11 år og hadde det ikke godt.
Jeg var tjukka og stygga i klassen.
Overbevist om at mange av de andre ville meg vondt.
Ikke fordi de var onde.
Men fordi de fikk lov. 

Jeg var 11. Og tenkte jeg kanskje skulle komme dem i forkjøpet. Sånn at de slapp meg. Og jeg dem lekte meg med tanken.
Men hvordan. ?


Jeg visste det.
Hva som ville være den vakreste metoden.
Men jeg visste ikke hvordan jeg skulle eventuelt komme meg dit.
Og hva mamma, pappa og søsteren min kom til å si. Og ikke minst mormor og morfar. Om jeg gjorde det. De ville bli lei seg.
Så jeg planla det aldri. Bare lekte med tanken. Forestilte meg..

Hvorfor jeg deler disse svarteste tankene.?
Fordi det er en happy ending.
Det gikk bra.
Veldig bra. Det måtte jo bare gå bra.
Fordi det er folk der ute . Som jeg skulle møte. Fordi det er noe der ute.
For meg, som for alle bare en holder ut
For en som elsker fossefall er verden åpen.
Så. .. Kom og se Vøringsfossen.
Og la deg bli svimmel. Elsk livet!
Du er elsket. Og det vil bli bedre.
Jeg lover



(Hadde vel den gang aldri trodd jeg skulle vente på at ektemannen min skulle laste over bilder, mens jeg trente mine to -2! hunder på plassen utenfor Fossli hotell....)

H

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar