Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 29. august 2014

gjør det , gjør det gjennomfør det...

skal skal ikke?
Tror skal ikke, selv om det frister...

Jeg burde jo skjønt det. Gleden ved å ha egne hjul, men frustrasjonen over at de ikke kan brukes når kulda kryper på..
Tenk å kunne kjøre hele året....

Så , jo da... Nå har fruen lyst på egen bil.

La oss lage en liste, for og i mot.
min barndoms drømmebil


 For :
- Frihet i dette møkkaområdet der bussen legges ned.Kan dra når det passer meg, ikke nsb eller kollegaer.
-Slippe tiggerunden i oktober - mars ; skal du hjem snart? Kan jeg sitte på?
- Komme meg til jobb hele året
-Bilen jeg vil ha er ikke dyr i innkjøp
- Når vi engang flytter og kjøper, så er nok det neppe sentralt...
- Lettere med stevner, og besøk og overnatting .( Ikke avhengig av mann med fri og godvilje) 
Som student/nyutdannet tenkte jeg at når jeg ble voksen nok til å kjøpe bil, så skulle det være en snerten liten pastell sak,,,Så voksen ble jeg aldri..)

Mot :
-miljø ( litt skogsmulle må en jo være)
- forsikringer
- bensin,
- årsavgift,
- bompenger,
-reprasjoner
-.mannen  klarer ikke utgiftene på bilen vi har alene.
- Vedlikehold med dekkskift og ikke minst bilvaskemaskiner....


Tror vi sier nei, jeg..

En sånn liten toseter, med plass til bur, stæsj og en liten madrass...ja takk..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar