Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 3. august 2014

Youtubesommeren 2014

Det kommer en generell oppdatering av hva sommeren 2014 brakte senere, men det har blitt mye youbube på meg i sommer.
Er så leit gitt, du finner noe interessant, og så kommer andre forslag poppende opp på siden, og da  må en jo merke seg det..
Ikke nok med det , men det er jo hele serier ogå, så plutselig sitter du der med tittelista full..
Det var slett ikke planlagt, jeg skulle se dvd i sommer, men jaggu er jeg blitt oppdatert på mye nyttig.
Det har nemlig gått stort sett i dokumentarer, så jeg er blitt rett så vis..
( og ja, jeg har lagt inn et par på pensumlista i engelsk til høsten)

Dette her vet jeg nå masse mer om:

¤ hunder!!!
¤ sexens historie fra 50 tallet og til i dag
¤ Spøkelsesjakt ( voksne mennesker som hvisker inne i mørke kan faktisk skremme vettet av meg. "Hysj, hva var det faktoren " er instiktivt driitskummel)
¤ Om spøkelser på slott i Storbritannia ( convenants prison, og George Mackenzie)
¤ Om spøking i Australia og USA ( og at en kan bli lei voksne mennesker som hvisker i mørket)
¤ At As if er en fantastisk serie  ennå ( se eget innlegg på bloggen)
¤ At en kan tyne overnaturlige dokumentarer så langt at det blir latterlig, selv om en prøver å dra inn vitenskapen :  at det ikke finnes noen "Jersey devil" eller flygende pinner fra rommet.Plausible , er liksom ikke forklaring nok..

¤ At Anthony Head er god på å fortelle om zombier, hekser, vampyrer og varulver
¤ Jeg vet en masse om henrettelse og tortur fra romertiden til nå
¤ jeg vet masse om dødstraffens historie i England
¤ jeg vet masse om fryktelige jobber i historien
¤ jeg vet masse om oppvekst og farer i hjemmet under viktoriatiden, og den edvardianske tiden
¤ jeg vet masse om livet som tjenerskap på 1800 tallet
¤ ( i det hele tatt er jeg blir mye bedre på kongerekka i England, og hva som kjennetegner den tiden)
¤ jeg vet det er morsomt når noen briter ikke klarer å si r ( trodde  jeg sist skulle høre det i Lost in Austen, ) og sier : the pvince is vuling ...
¤ kan masse om de enkelte kongelige i England, alle georgene, charlsene, og sykdomslinjene til Viktoria
¤ kan en masse om livet i middelalderen
¤ kan masse om slavetrafikken i Sørstatene i USA og Karibien
¤ Kan masse om klesstil og dupeeditter i de ulike epokene i historien
¤ Kan masse om katastrofe scenarioer, potesielle
¤ Kan masse om Jane Austen sitt liv og virke og samtid
¤ blitt stor fan av Tony Robinson ( når han ikke leker arkeolog) og Lucy Worsley

I sannhet, jeg er blitt vis...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar