Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 16. august 2014

nå må jeg jo bare begynne å bruke stasen...( juggelet mitt)

Inspirert av Lene O, som så fint oppevarer det hun har av juggel...
Nå har jeg også kontroll.

Jeg har litt av hvert, og mannen har bidratt en del..  Og enda ga jeg bort masse i våres , til Fretex
en har hatt fler, og har fått vett til å donere og gi bort. Men disse blir.
 Her ser en altså :


¤ kuler på stang i lenker med ulik lengde
¤ blå sten
¤ hvit krystall
¤ enslig ring
¤ snøklokker
¤ drømmefangere med blå sten og fjær ( Gave fra mannen, like etter vi ble sammen)
¤ to ugler i en ring, messing.( løøve those)
¤ lang dingel, med hjerte i enden
¤ hvite keramikkperler. Kjøpte av ei som lagde dem på folkehøyskolen i 92.
¤ Fairtrade fra folkehøyskolen. svær kuppel med bjeller. Bråker, men er lekre på sitt lille vis. Blir ikke mer Nepalhippie..
¤ sommerfugler i blått.. ( ja, liker visst blått)
¤ kremt... kommer ikke på en eneste passende anledning til å bruke disse.. Annet enn utdrikningslag..
¤ En enslig saks
¤ store ringer, tre par
¤ små ringer, med stift. Bruker disse ofte)
¤ lang dingel med kinesiske mynter
¤ buer, sånne typiske dameøredobber til pent
¤ stein, i par i innfatning ( sånne søte som en aldri bruker, fordi de ikke pranger nok i skrinet)
¤ Svære plater fra det glade 80 tall..Blikk og billig metall
¤ ulver ( fra Indiana, og bryllupsreisa i 08
¤ plater med lenke ( gave fra svigers)
¤ gammelt engelsk ur, i svart plæstik
¤ blekblå  blomster i innfatning ( Edinburgh, H&M 2003)
¤ Juggel hjerter ( plukkes ofte fra skrinet)
¤ Dame som gjør uanstendige ting med månen
¤ røde påfugler. Elsker fargene ( fairtrade, folkehøyskolen)
¤ lilla russiske dukker
¤ røde stjerner som dingler fra en stav
¤ dyrgriper av noe slag
¤ hund og kjøttbein
¤ blå dråpesteiner i plast ( gave på 80 tallet)
¤ store dråper. Må pusses..
¤ grønne russiske keramiske, med blomstermotiv. Gave fra russisk studievenninne. Brukes ofte
¤ messing halvmåner. Brukt i en minneverdig anledning i 90..
¤ messing dingel dangel ( svigers igjen)
¤ dingel dangel med masse anheng og noen blå steiner
¤ enda ett sett med steiner og messing som forsvinner i skrinet
¤ messinghjerter
¤ hvite stener med mønster. Litt sånn Laura Ashley. Liker
¤ keltiske plater - elsker dem!
¤ sorte perler i plastikkboble med søte små blomster inni. Favoritt
¤ ugly bugly julekuler
¤ akseptable juletrær
¤ strassjulenisse
¤ messing plater med filigrans og grønnblå stener. har hatt disse siden tenåra. Fortjener mer bruk
¤ heksekoster.
¤ konfirmasjonsgave ; hjerter, til å tre gjennom øret via lenke. Veldig poppis i 1988
¤ blått dingeldanger fra pilgrim. Fint til jeans
¤ blå spisser med en skikkelig juglete blå sten. Brukes ofte
¤ blå stener i innfatning. Gave fra venninne
¤ lilla pinner, plukket ut av svogeren min visstnok. Han kjenner meg godt...
¤ dingeldangel. Nuff sæd
¤ grå fugler. Fairtrade, folkehøyskolen
¤ røde cernittroser. Forbasket av de vrir seg.
¤ blå kuler. Veldedighet fra Krisitiansand
¤ grønne keramikkperler. Samme opphav som de hvite øverst. Laget av medelev på Trofo
¤ lilla plater ( kjøpt minutter etter at jeg dumpa min første kjæreste, av noen småjenter som solgte dem på gata  . sikkert laga dem selv. )
¤ en rund og en firkanta drømmefanger .( mannen igjen)
¤ dobbeltøkser.






Ensomme slengere
 ¤Fisk. Fra fairtrade, Trofo
¤ cavalier ( hint, ønsker meg en i CC også)
¤ karnevalsmaske. Kjøpt i Danmark 89
¤ forlatt hvitt hjerte i gammeldags innfatning. Hadde på meg disse på Bonnie Tylerkonserten i 89! Fredrikstad messa!! Wow!
¤ cernittperle, med plate og stang
¤ ett eller annet fiskemonster ( eller en lykkedrage fra Never Ending Story)
¤ Fiskebein fra Lofotakvariet. Flammen plukket den ut
¤ Blå cernitt E. Jepp, hjemme mekka...
¤Nordlandsbåt fra museet i Harstad
¤ Playboykanin med østerisk bergkrystall. Fikk dem på ferie som liten med foreldre og omgangsvenner. Sønnen deres fikk øks, jeg fikk en søt liten kanin med annen betydning.
¤ cernittskrue. Homemande
vakkert system.
 Systemet er vakkert og genialt :
¤ bronse/messing
¤ rosa/lilla
¤ figurer
¤ Små unnselige
¤ dingel og dangel
¤ diverse
¤ steiner og fargede perler
¤ blått ( stor kategori)
¤ stort dangel
¤ ensomme slengere
¤ jul
¤ sølv
¤ små varierte på brett
¤ sett med ukedager

kjeder..
¤kula til gubben, som han ikke bruker fordi han er redd for å miste den
¤ Blomst med svart fløyelssnor
¤ Øye med drageinnfatning. Min øyenfarge. Lærsnor. London 93.
¤ forstørrelsesglass anno 1929
¤ Pegasus i keramikk. Var i hestealderen da jeg var i Bath i 84. I dag hadde jeg plukka ut noe mer Jane Austen aktig, det kan jeg love..
¤ kjærlighetsrune i sort snor
¤ Lærsnor med masse kule perler, har jeg denne på jobb, så går jeg og leker med perlene hele tiden.
¤ Tidligere brosje, fått av mormor. Elsker den turkise stenen
¤ småsmykker, høy fretaxfaktor.pluss en heks med verdens kuleste utrykk
¤Parfymeflaskeanheng, med masse kule steiner. London, 1993. Brukte den ofte i studietiden
¤ Blant annet et smykke med masse hjerter. Litt ymse.
¤ Blå blomst i glass infatning
¤ tresmykke.
¤ metallsmykke 60 talls stil. Veldig prangende
¤ kinesersmykke i lærsnor
¤ perler, og en liten messingkonvolutt med rose. ( kjøpt på kjøpesenteret i Sverige av alle steder)



Så, nå skal jeg pinadø ha ørepynt på hver dag, og bruke kjedene oftere, ikke bare anheng. i sølvlenke.


 Her er ikke småperlene med. Sånne små kuler liksom.
¤ fioler i glass
¤ store konekroner
¤ glidelåser
¤ gul, grønn og rød liten blomst i glass
¤ cernittpølse
¤ steinkladas
¤ hekser
¤ puddel på vidvanke, hører til på et eget brett, med mange forskjellige

¤ lepper
¤ innskyningsøredobber, med hvite perler
¤ love, med strass og greier
¤ regnbuehjerter
¤ blå blomster
¤ kirsebær.  Opprinnelig en charm, som jeg limte et bakstykke på
¤ neonblå sjøstjerner

¤ en klase med måker ( hadde dilla på fugler en periode)
¤ sammentrykte buer
¤ blå blomst
¤ indiska, med stein
¤ grønn stein
¤ doble messing hjerter henger i hverandre

¤ blå kladeis
¤  limegrønne blomster
¤ ankh
¤ tre, med perle
¤ messing med hvit strass
¤ stud, med svart dekor
 ¤ messing perler
 ¤ perler
¤ studs, med hvit dekor. Fikk dem på barneskolen!
¤ flere hekser
¤ slanger ( eller i allefall slynger)
¤ katteøyne, fikk av mamma fra Tunisia. Skikkelig knallblå
¤ enkle ringer, med enkel dekor
¤ da jeg fikk hull i ørene,11 år gammel, var det med blå øredobber... Kun en igjen
 ¤ bare-en-igjen samling. halvmåne, ugle, og flaggermus ( shangri-la, alt sammen. fra 1999-2000)

¤ g-nøkler
¤ ugler
¤ dalmatinere
¤ fotografiapparater!
¤ prinsessekroner med strass
¤ hjerter
¤ korallballer
¤ keltiske knuter. Brukes ofte
¤ ekte storkefjær
¤ små ankher
¤ innskytningsstuds. Må være dem jeg fikk da jeg tok to hull til  ( Har hatt tre i hvert øre, nå har jeg 2+1.)
¤ svarte blomster
 ¤ hjerter
¤ mann og dametegn
¤ sommerfugler
¤ gule steiner

( og ja, har nettopp børsta Mack, så det er litt hår her og der)

 Da er vi over på ringer og anheng. Og lignende

¤ Del av en nøkkelring, men også kult anheng
¤ veldig bred ring
¤ kul messingring
¤ mange ringer ring. Favoritt i 2001
¤ enkel ring
¤ Ring med steiner
¤"telefon" ringen
¤ Ring fra Nordkapp platået ( fra mamma og pappa)

¤ ring i smijern!!
¤ ring med mønster ( klump anno 1987)
¤ ring med elefanthode
¤ Lilla stein, fra mannen
¤ messing hjerte
¤  kame'. Ser ut som sammensmeltning etter en fryktelig ulykke, men siden det er perlemor..
¤ 2x cavalier anheng. Har ingen slike i kines... ( hiiint)
¤ drage i messing. Stikker å sove med
¤ kinesersmykke fra mannen
¤ roseøredobber, til å skru på. Au
¤ kame`med kjede
¤ komsekule ( fra Finnmark)
¤ nok en relativt enkel ring
¤ hjerteanheng ( fra et ukeblad?)
¤ strasshjerte. Skikkelig 80 talls'
¤ rødt hjerte fra mannen
¤pentagram med rød stener
¤ ring i rød sten, kjøpt i Tromsø, 1999
¤ tiuremalje, som skal sitte i øverste knappehullet i en pen skjorte
¤ hjerte, i tre, Laget av en kjær venninne
¤ pentagram
¤ ring med enkel strass-stein, Innkjøpt januar 2001
¤ vikingskip. Gave fra min første kjæreste ,fra Vestfold
¤ hjerte i westerninnfatning. Sommergave til meg selv 2013
¤ ring i messing, med skarp kant
¤ perle i messing. Hører til nøkkelringen med det afrikanske hodet
¤ stein og bladverk.
¤ glasssmykke, laget av venninne
¤ pentagram med blå steiner
¤ alrunesmykke ( fra mannen)
¤ ankh med rød stein og vikingmønster
¤ hvit liten strass- stein. julegave fra første klassen min ( 2003)
¤ anheng med Fredrikstadbrua
¤ metall-norrøn greisus..
¤ artig liten sak  som en blåser på. Når den snurrer rundt, så står det I LOVE YOU
¤ blomst som farmor alltid brukte
¤ ulv
¤ pentagram uten sirkel
¤ armbånd fra klassen
¤ lys blå stein i firkanta innfatning
¤ artig liten fisk syrran kjøpte i Romania
¤ Guds øye
¤ en heks foran månen
¤ dansk mynt fra fødselsåret mitt, og med navnet mitt på
¤ lite hjerte fra gullfunn, de var kjempebillige da de åpna i 1988.Tror alle i klassen hamstra..




Her er vi i avdelingen for brosjer.. For det meste..

¤Armbånd i filigrans
¤ heksenål, hjemmelaget, i cernitt
¤ veldig fin nål fra Fretex, Kampanje. Mye brukt som du ser..
¤ Fin nål fra venninna mi. Fra 92.Silkemaling
¤ keramikkblomst av noe slag
¤ metallrose
¤ en UFO! ( ja, det er et par små Shrek ved styret)
¤ en blå slange
¤ en grønn og rødbrun kladeis som sikkert skal sitte på en ullkåpe
¤ tyggisautomat anno 1920. Nei, den kan ikke åpnes
¤ kamenål
¤ metall med hvit og turkis sten
¤ juletre, fått av pappa.treet er gittermønstret
¤ ¨juletre, Pappa kjøpte til farmor, og jeg arvet
¤ dame på sykkel og med hund i kurv
¤ cavalier ( har ikke i CC, hiiint)
¤ cernitt adventskrans.
¤ blått smykke
¤ nøkkel med stæsj
¤ hva skal en kalle det? to egg på et fat?
¤ lilla og blå blomster. Mye brukt
¤ hjerte med strass og perler
¤ heksenål. Laget denne til meg selv
¤ pakkesangnål. Mye brukt i desember
¤ snasent 80-tallskjei i blikk
¤ strasstiger
¤ årets julenål.. ( grøss)
¤  strassterrier


siste gave fra mannen... De er tunge, men jeg skal pinadø bruke dem.. Cardiff, august 2014
og SEEE hva jeg fant på Jessheimdagene i dag!! Har jo nesten ingen smykker i rosa...
Enda godt jeg ikke har skodilla......

Kjenner en liten frykt for å ikke få mer smykker til jul og bursta' jeg nå..
Ikke tenk på det folkens..
Markedet for dr Who artefakter og hunderelaterte stæsjegoodies er ikke dekka, på langt nær...
Synd jeg bare har en hals og to ører..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar