Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 6. mai 2013

De tapte eiendelersland....

grubler...
Hvor blir det av? Det vil låner ut og roter bort....
Hvor havner det hen det vi bare mister, eller vi får hjelp til å bli adskilt fra.

Noe blir stjålet, men da vet vi jo det...  solgt videre, eller brukt av uærlige.. case closed, ring forsikring og politi.

Jeg tenker på alle kulepenner, sakser,limstifter  og tusjer som passerer gjennom klasserommet. For under neste prosjekt så er det jo ingen som har dem... noe sted...Allerede i slutten av timen er de forduftet..

De må jo være et sted?
Hvor er posen min som jeg ba hotellet i London sende meg i posten høsten 2000.... Mannen i resepsjonen lovte det på telefonen. Bildet av eksen i RAF uniform er det det samme med... men alle bøkene jeg fant.....Bittert...De beste bøkene jeg noensinne har kjøpt..

Hvor er det blitt av den boka jeg skulle ha i går?

Hvor er olaskjørtet mitt med sommefuglbroderi på lommene?

Hvor er det blitt av alle de brente cd'ene jeg trenger til FS stevner? Mannen svir jo av nye hvert gang..

For noen år siden ble det publisert en artikkel med et  fint illustrasjons foto. En russisk satelitt hadde oppdaget et asteroridebelte rundt jorden, ikke med vanlige asteroider, men kofferter.... i en bane rundt planeten vår. De kunne selvsagt ikke få tak i dem,men de kom fra  ulike land i verden, og  de var ulike både i størrelse og type..
Hvordan de var kommet dit, det var et gåte..

Tipper det var en morosak, men det setter fingeren på noe viktig : Hvor tusan blir de av? De må jo oppta plass ett eller annet sted?

Har sokketrollet og "lånerne" slektninger vi ikke vet om.....?? Er det i likhet med elefantenes kirkegård og El Dorado og Atlantis et tapte eiendelers land? Taptlandia om en vil? Hvordan kommer en seg dit? Må en gå seg bort , eller må noen andre miste deg?

Og hvem sørger for, og hvorfor blir bare noe lagt der vi kan finne det igjen, men ikke alt??
Se der har vitenskapen en jobb å gjøre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar