Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







tirsdag 26. desember 2017

2017 - året som jeg danset inn i rampelyset med Tardis




Januar
¤ Dramatisk start på året, svigerfar svært syk. Vi reiser i hui og hast nedover til Sørlandet. Men heldigvis, det gikk bra, han var ved godt mot, og blir  bra igjen. Men alt etter 1 januar 17  føles som en bonus...
¤ Trening trening, og ormekur på lillemann, som skal debutere i klasse 1 og i konkurranse utenfor landets grenser. Nervene er god motivasjon. Heldigvis en mild januar. Markkur følges opp, mye papirarbeid...Sånt som stresser meg max
¤ Kaffedrikkingen begynner å gripe om seg. En om dagen. Cappuchino, pulver om jeg må be. to suketter!
¤Totalt hekt på fjernsynsteateret. Gasser meg i forestillinger fra 1960 til det glade 90-tall. Mange kjære gjensyn.
¤ Gerilja produksjon, intet er hellig ... Nåla er i aktivitet. Og plutselig står det ei ramme på pulten til en kollega..
¤ Hekt på Roy Bjørnstad. Hans roller i Oscar Braathen oppsetninger er helt ubetalelige.. Finner ut at han bodde på Lillestrøm, var en sprek kar selv oppi åra, og at jeg  derfor teoretisk kan ha møtt ham på gata her på Romerike. Gått bort han også...
¤ Utviklet en sunn forakt for alle som ikke ser Arne Lie sitt talent for skuespill og betydning for norsk teater..
¤ Ser som ingen andre før seg selv hvilket geni vi hadde i Holbergs komedier!
¤Knekker koden for sagalesning, og finner selvsagt mer.
¤ Statuser på fjesern med farga bakgrunn var nytt og hipt. Men jeg fant ikke ut hvordan teksten da kunne lagres. Så da tok man bilder da..
¤  Får endelig sett Dexter, mange år på overtid... men så oppdaga en fjernsynsteateret..
¤ August Strindberg er en k------ ferdig snakka!
¤ Trump trer inn som president. Og herved er vi vel på overtid for katastrofen?
¤ Man tar en test på internett som viser at en ikke har Asbergers. Da er man tilbake på introvert og selvopptatt istedet
¤ Jeg føler meg feit igjen. En  gang var en tynn, men en får gjøre det beste ut av det...Nekter å gjemme  meg i posete klær.
¤ Etter å ha gjennomført et intervju med to kollegaer som utgangspunkt til et arbeidskrav så faller mobilen min i porselenstrompeten... hu-ra!
¤ Nina H og jeg leier Drammen  hundehall. Tardis jobber godt



Februar
¤ Finner ut at det i grunnen ikke er så mange telefonnummer en måå ha på telefonen lenger. De fleste når en på chat, eller en kan søke opp når en trenger.. Som sagt : ny telefon må til.
¤ Vi er  på stevne i Gøteborg. Napp opp i klasse to i FS, pluss en bonus bestått, og debut i heelwork. Det holder ikke til napp, men veldig nært. Knekker koden for å holde fokus... Nå, nå er vi i gang!
¤ Man broderer heelworkposisjoner
¤ Er ikke så begeistra for Aksel Sandemose heller, når det kommer til stykket. Eksprimentering blir ikke nødvendigvis bli til kvalitet, selv om det er noe nytt og nyoppdaget
¤ Sola kommer tilbake. Alltid et høydepunkt
¤ Bloggen fyller 6 år
¤ Har sett sexscener med Sven Nordin ( Fjernsynsteateret) og undres på hvordan det må være å se pappa eller mamma ha sex på kino. Ikke med hverandre, på lerretet liksom,.....
¤ Kan man gå tur med fire hunder i samme hånd? Ikke uten trening nei... ( passer hunder for L)
¤ Nye ras på Svalbard
¤ Kjært gjensyn med filmen isslottet. Jeg erklærer meg som Tarjei Vesaas fan! Elska boka. Dette blir tredje arbeidskrav : kjærlighetens vilkår....
¤ Vinterferie. For det meste studier og jobb
¤Forfatterpresentasjon i 9c!



Mars
¤ Benytter en frifredag til å dra på motivasjonskurs med Siv Svendsen. Det eneste som motiverer Tardis er leker med mat i. Visste jeg jo!
¤ Vi satser på heelwork i år, og jobber mye med posisjoner og kontakt.
¤ Jeg begynner å henge med på ukas fotochallenge i uke 10. Blir mye roting i gamle bilder, og å knipse mye rart som kan brukes til nettopp dette bruk
¤  Vesaas inspirerer meg til å skrive et par dikt , om hulder og troll. Han blir mitt siste arbeidskrav. på sidemål attpå
¤ Lånekassa er snart kvitt meg som kunde.. blir rart å ikke sende dem noen kroner mer, men hey! Jeg klager ikke..
¤ scooteren hentes hjem, men det er sent i mars
¤ Ideer til klasse 2 kommer og forkastes..
¤ Legen sier jeg har fint langtidssukker og at jeg har gått ned et par kilo. Man takker.
¤ Passer flere av hundene til L, og det er uvant livat i heimen. Store hunder rekker jo høyere opp?? Og de gir definitivt respekt på tur...


April
¤ Vi begynner med grime på Tardis på lengre turer. Det gir øyeblikkelig resultater.
¤ Vi lager triksliste. Hva den gutten kan! Og hva vi har lyst til å lære!
¤ Vi har som mål å trene litt hver dag, 10 minutter. Det er ikke alltid vi får til, men vi dokumenterer i allefall..
¤ Ser 13 reasons why. Den gjør inntrykk
¤ Tester ut om det er stemning for spørrerunde på bloggen. Det er det ikke.. ( men  få lesere betyr jo ikke dårlig kvalitet??)
¤ Har en underlig drøm om at jeg fikk meg kjæreste som 15 åring, og at livet mitt endret seg fra det løpet jeg er i nå.  Forvirrende. Glad det ble som det ble. Skylder på for mye Outlander, og at det er 17 år siden jeg fikk mitt første kyss.. Sånt kan jo skru om huet på ei hvilken som helst jente
¤ Eksamensoppgave hjemme : Vesaas og Isslottet... makaløst!
¤ Man strikker refleksbøff til hundevenner.. Bisken skal synes i mørket
¤ Jeg filosoferer over hvorvidt dødsdrift er noe reelt.  Konkluderer med nei. Litterært påfunn.
¤ Liker ikke jålebukken Dag Solstad heller.
¤ Terroraksjon i Stockholm. Biler blir yndede våpen i år
¤Ørerensing på ører må til på begge gutta. Pokker ta
¤ Dette tar kaka hva angår øyet til T : ei tuppe i butikk lurer på om han har glassøye!!


Mai
¤ som sagt, en mikker og makker med heelworkprogrammet. Det ender med at plakaten ryker ut som rekvisitt på sikt. Dobbeltstevne i mai gir blod på tann. Vi er ikke lenger "de stakkarne som prøver", men vi er med i gamet!
¤ Det fantastisk vakre treet på jordet mellom Jessheim og Kløfta måtte hugges ned. Det var visstnok råttent, men jeg sørger alikevel...
¤ Mer sorg. Verdens skjønneste turkompis som jeg har fulgt fra han var valp og måtte luftes og ikke gåes tur med takket for seg, og kryssa regnbuebroa. Takk for alle fine turer, Akilles.... <3
¤ Man strikker flak-tøfler.Alt skal testes ut?
¤ Skoleeksamen i Halden. Det går bra teknisk IKTmessig, og jeg sitter helt til sist, alle fire timene. Og med det så er liksom epoken min som student over... det var det året liksom..
¤ leser outlanderbøker
¤ Angrer på at jeg ikke har meldt meg som muntlig sensor.. de penga hadde kommet godt med nå.
¤ Vi går forbi pubben der det er levende musikk på tur. Rocker litt på torget!
¤ Konfirmasjon til fadderungen
¤ Kjedelig hatter og hodestæsj på slottsbalkongen under 17 mai toget. Blæ
¤mye tights og skjørt!



Juni
¤ Hva gjør jeg med rekvisitten når det blåser? ( vel, i HW er det bare å kutte den ut...)
¤ Bill Sykes programmet mitt blir lengre. Mer heelwork, takk!
¤ Mye regn denne måneden
¤ Terror i London
¤ Mannen og jeg har vært sammen i 13 år, og gift i 9.
¤ Endelig sommerferie
¤ Nazisvin marsjerer i gatene. I ytringsfrihetens navn...Verden har klikka!
¤ Real rydderunde i bokhylla. Biblioteket og fretex ble nok glad
¤ Prosjekt ny sofa i boks.
¤ For første gang er jeg helt bestemt på hvordan HWprogrammet skal være, ikke noe åpenhet for impro..Samme prosedyre for klasse 2

¤ Siste episode av Skam står til forventingene!
¤ Godt resultat på eksamen.... to flotte terminkarakterer!
¤ Blir utlånt som natteravn til Gjerdrum, avslutningskvelden for 10. trinn. En fin midsommernatt



Juli
¤  Vi trener med Eva i Drammen hundehall. Dette  begynner å bli et sted hvor han fungerer.
¤ Mye terassetrening pga vær
¤ Tardis 5 år!!
¤ Siste runde med tanntrekk for Tardis. Nå får det holde for en stund
¤ Kurs i Telemark ! Nyttig å ta med seg...
¤ Bilen syk igjen, men heldigvis ikke noe alvorlig. Slår aldri feil det, når vi snakker ferie
¤ Mannen forbereder tur til Russland med Kittytaxi. Har en fin dag i Oslo til fots. Holde hender, være litt impulsive... deilig det også.
¤ 14 år siden pappa gikk bort..
¤ Teppeproduksjon... blir jo litt lei etter hvert, men så er man i gang igjen
¤ Doktor nummer 13 blir avslørt. En dame!! Hurra!
¤ Batikkfarger sengetøy , undertøy og t-skjorter. Så utrolig gøy!
¤ Bestiller resten av kortstokkene jeg ønsker meg på nett. Så, nå har jeg litt å velge i.Og bestiller helt selv, uten hjelp!
¤ Man strikker tilhørende poser til kortene
¤ Man debatterer hva norske verdier er. Det er vi visst ikke enig om
¤ Tur til Bergen for å hilse på vesla og broder Charlie
¤ Skriver et blogginnlegg om camping som et håpløst ferieopplegg, og får mange artige reaksjoner
¤ Fugle og kattevakt.
¤ Neglelakk på tærne.. skal det være, så skal det være!
¤ Må ha nye sandaler neste år..
¤Besøker fantastiske Vøringsfossen!! Bedre platform gir bedre oversikt!



August
¤ Oppvisning på hundens dag i Nittedal. Selina bedårer alle, men for Tardis ble det liten plass og mange folk med mye lyd og hunder tett på. Jaja...Noe fikk vi til
¤ Fin treningsdag hos Anniken J
¤ vaksinemåned
¤ dobbeltstevne i Fredrikstad, masse læring, og morsom lucky dip.... Han holder koken, bare jeg engasjerer meg. Vinner sjarmpris
¤ Vi trener på Torgalmenningen i Bergen!! Fordi vi må, men også fordi han vil gjøre noe annet enn å krangle med C. Vi finpussa " Høyre" foran Erna og co
¤ Leser Kristoffer Updal . Hatt ham på leselista mi lenge. Ser selvsagt rallarblod også, nrk produksjon
¤ Skolestart , og 10c får klasserom i Brakka. Jeg får ny kontorplass og må rydde litt. Greit nok, men..
¤ Onenote og digirom... snakker om å føle seg som en babblende idiot...
¤ Lille undis Vøring S fossen flytter inn. Hun viser seg å være jente. Koselig med undulat igjen. Dessverre var hun sykere enn vi trodde, og hun blir ikke hos oss mange dagene. Hun begraves med savn og med blomster.
¤ Villmarksleir. Jeg velger køyeseng og pysevarianten. Ingen hunder med, og kun en natt per lærer. Dårlig gjort..Men sånn er det...
¤ Hang mye på Sand hos M
¤ L flytter uti ødemarka!
¤ Game of thrones sesong 7! Nam!
¤ Mack fyller 8 år
¤ det blir lov med reptiler i Norge. Ikke udelt begeistret, selv om tonen går i at miljøet passer på sine egne., Mon det.
¤ Besøker mamma  i forbindelse med stevne. Rart å ikke være student mer..
¤ venta forgjeves på supertordenværet. Men noe ble det
¤ Sultne flått på Sørlandet. Nå må jeg ta grep.
¤ 8 klassingene som ikke kjenner meg, kaller meg scooterdama. Hedersnavn!
¤ Treg pc blir bytta ut med en litt mer kjapp en
¤ Forhåndsstemte. Hadde jo allerede bestemt meg
¤  Nytt system for å sortere bilder. Tok litt tid,men verd det
¤ nye regndresser til gutta
¤ legger kort for M. Masse feminine kort, fruktbarhet og greier.. omveltning i februar, en reise i januar.. Jo da.. en skal lytte til kort.  De juger aldri! Hun er preggers . Termin i februar
¤ metoo kampanjen raser

September
¤ Begynner å angre litt på at jeg skal sitte så mye under klasse 2 programmet i FS. Begynner å bli kaldt og vått på bakken.
¤ Vi begynner å trene inn venstre
¤ Mannen 42, jeg 44. Treigt å ha dag på søndag. Gikk tur med M og Selina
¤ Jeg får undulaten Gallifrey i gave av mannen. Har savna glad kvitring...
¤ smeller øyet inn i hjørnet på ei kompostgrind, og får d e t blåøyet..
¤ Jeg lager kvalme når jeg får grini meg til ansvar for lucky dip på stevne i Kongsberg. Mon om jeg blir spurt igjen?
¤ Frank Årebrot får ikke oppleve valget i 2017. Valget blir derfor en skuffelse på det punktet også
¤ valgdagen var jeg på hotell med utdanningsforbundet. Det var i grunnen det eneste positive med det valget..
¤ Per Fuggelli takker for seg. Det er tydeligvis så at eraen med de ettertenksomme menn  er over.
¤ Jeg bestiller sko på nett. Det gjør jeg ikke igjen
¤ legger inn 75 nye sanger på mobilen! Hu hei!
¤ Forkjøla som f... men så er jeg kanskje ferdig for i år?
¤ Klar for å teste ut hjemmelaga flåttmiddel i høstferien på Sørlandet. Det regner så mye at  kun de tøffeste flåttene våger seg. Så jeg får teste på nytt.


Oktober
¤ Bestiller rekvisitt til klasse 2. Kall meg en krakk
¤ Ravning på Halloween. Skjer en del... og ikke før har en kommet hjem, så skal klokka en time tilbake??
¤ Ser på Okkupert2, og er overbevist jeg ville blitt med i motstandsbevegelsen mot de hersens russerne
¤ Flere tepper hekles..... Fire, før høsten er over.
¤ Drar til mamma for å rydde. Hun kjempefornøyd, og jeg finner gamle saker jeg har laget. Blir mer omorganisering enn rydding, men det er ikke min bissniss. Vender hjem med en vinterjakke som hun påstår har vært min?
¤ Ny rektor.Bare to år siden sist gang.
¤ Ny runde på loppis
¤ Passehelg hos L. Får lest en hel masse, og kost meg med hundene
¤  Storflom på Sørlandet. Vi havner midt oppi det..
¤ 13 oktober kommer de første frostnettene. Problemet denne høsten er at det ikke kommer noen varme dager i mellom.. Heldigvis tørre veier litt ut i november
¤ Outlander på skjermen igjen, Kjekkasen Menzies takker for seg, når Frank dør i sanntid



November
¤ Generalprøve på FS2. Vi har trent dekk i snø, for tenk! og i pissregn!
¤ Kurs i balanse med Raptus hundeskole. Vi koser oss på baller og kasser. Jeg begynner å tenke at vi må ha noe mattegreier på kjøkkengulvet, for det er for glatt.. ( bedre sent enn aldri) Kjefter på Tardis og får så til de grader tilbakemelding om at det gjør jeg ikke igjen. Og det har hun rett i, Eva..
¤ Månedens hodepine er krakken.. men det løser seg
¤ Jeg  drikker svart kaffe. Greit nok... Møte er møte
¤ Litt broderi, men mest nålebinding. cupcakemotiver
¤ Jeg og Mack går hjem fra Kløfta til Jessheim etter vetbesøk. En lang , men fin tur. Innlagt snusing.
¤ Ler rått av vikingane2
¤ digital frustrasjon på ikt fronten.... hyyyyl!
¤  Gubben var treg med å bytte til vinterdekk.. godt man har månedskort da..
¤Kommer meg ikke til vinterlagring med fela.
¤ Sendte lørdagshandellista til en far i klassen min... kleint...
¤ Dogs4all innfridde! Uten hunder denne gangen, men med tom sekk ut, og litt mer full sekk hjem

¤ Leser Egalias døtre av Gerd Brantenberg og slår fast av den er gått litt ut på dato.. Heldigvis
¤ Nattlig tur til Sverige.... 

Desember ( kan oppdateres)
¤  Tardis tar sølv i klasse 2, på det verste underlaget som finnes!!! Stolt som f..
¤ Scooteren leveres 4 desember. Det er trygt på veien , men jeg tar ingen sjanser, Føles sprøtt å kjøre under julegirlandere og blinkende trær . Aldri mer
¤ Vi leier Drammenshallen, og jeg får blod på tann til å trene posisjoner igjen!
¤ ser Stranger things 2. Fantastisk!
¤ rettebunker!
¤ Starter instagramkonto, og får fort bekreftelser på at jeg er pretty. Så langt legger jeg mest ut landskap og hundebilder... så, dette er troverdige saker!
¤ varierer kaffesupinga med te..
¤ bruker masse penger på julegaver, men føler at lageret med saker er tomt..
¤Har ikke tordt å sjekke kontoen siden 12 desember ( per 26 des)
¤ den tradisjonelle julegaverunden til Sørlandet gjennomføres
¤ Snille J gir meg to kasser med garn!
¤ Alle lærere får pad. Hater den lille tingesten, men får vel kle den og gi den navn
¤ Får harddisk til jul av mannen.. Han vet hva jeg trenger, kjekken...
¤  Lager årskavalkade med snapchatshots og hva som hendte i året som gikk på bloggen 2. juledag. Samt de beste statusoppdateringene
¤ Fotokalender er årets gave. Henter dem på Jessheim i år
¤  Tar ett bilde hver dag til bloggen, og filmsnutt på snap til gubben. I tillegg er det fotoutfordring og EFIT, så det kommer til å føles litt stille nå
¤ masse meiser i bollen og på frømaterern
¤ Møter broderiet fra helvete...
¤ Iskaldt, med minus ti, for så å gå over på mildvær, innen ett døgn
¤ Glatt og ufyselig å gå ut til brakka. Ikke så fint som i august, nei..
¤Romjulsforkjølelsen får navnet Aslaug

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar